شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1003158
۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۵
شیخ خالد ملا

حوزه/ رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق با اشاره به مجاهدت‌های شهیدانی همچون سردار سلیمانی، حاج قاسم سلمیانی را فرزند اسلام دانست که در دفاع از مظلوم به جبهه جنگ در عراق و سوریه شتافت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، شیخ خالد ملأ چهارشنبه شب در همایش بین المللی روز غزه در مشهد با اشاره به شهادت سرداران شهید سلیمانی و ابومهدی مهندس در سوریه و عراق و فداکاری آنان در مناطق شیعه و سنی بدون هیچ تعصب مذهبی بلکه تنها به اسم دفاع از مظلوم، حاج قاسم سلمیانی را فرزند اسلام دانست که به جبهه جنگ در عراق و سوریه شتافت.

رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق تصریح کرد: دشمنان با به شهادت رساندن ایشان، نادانی خود را اثبات کردند چراکه نمی‌دانند اگر یکی را شهید کردند، هزاران سلیمانی در امت اسلام هست و رشد و نمو می‌یابد.

شیخ خالد ملأ با بیان اینکه پیروزی غزه به لطف خون شهداست، نسبت به طرح‌های فساد انگیز و فتنه انگیز دشمنان که درصدد ضربه به اعتقادات، دین، فرهنگ و ارزش‌های اسلامی است، توجه و تذکر داد.

رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق همچنین با بیان اینکه نبرد بر سر فلسطین تاریخی و جهانی است و در اعصار تاریخ با رسالت پیامبران همراه بوده است، ابراز کرد: صحبت از غزه، سخن از ملتی مجاهد و صبور است که امید را از دست نداده اند.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها با این مردم مظلوم هر آنچه خواستند کردند و در برابر سکوت سازمان‌های عربی و بین المللی و به اصطلاح، بشردوستانه هر جنایتی را مرتکب شدند.

رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق با بیان اینکه ما در غزه شاهد مقاومت مردمی هستیم که در برابر دشمن مسلح به پیشرفته‌ترین سلاح‌ها ایستادگی می‌کنند، تصریح کرد: اسرائیل غاصب تنها دولتی است که در خاورمیانه سلاح هسته‌ای دارد و برای کشتن مسلمانان نقشه می‌کشد.

وی از شهید احمد یاسین گفت که انتفاضه را ایجاد کرد و مدرسه‌ای برای جهاد و مقاومت همراه با اراده ایجاد کرد و در همین رابطه یادآور شد: امروز دشمن به دنبال چهره‌های استثنایی است که آنها را بکشد زیرا گمان می‌کند که مقاومت را پایان می‌دهد اما نمی‌داند که مسئله مهم برای آنها، خدا و مظلومان است.

شیخ خالد ملأ با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب به مسئله فلسطین توجه کردند و روز جهانی قدس را در آخرین جمعه ماه رمضان اعلام کردند، گفت: جانشین ایشان، امام خامنه ای نیز علیرغم تحمل سختی‌های توصیف ناپذیر، در حمایت از آرمان فلسطین دست برنداشتند.

این همایش در محل سالن همایش‌های آستان قدس رضوی با سخنرانی تعدادی از صاحب نظران و فعالان موضوع فلسطین از کشورهای اسلامی، برگزار شد.

انتهای پیام/‏۳۱۳/‏۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha