سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
شورای فرهنگ عمومی استان گیلان

حوزه/ امام جمعه رشت با بیان اینکه در مقوله فرهنگ باید عمیقانه و هوشمندانه عمل شود، تصریح کرد: اگر بخواهیم در عرصه های اقتصاد و سیاست به رشد برسیم این امر تحت پوشش فرهنگ تحقق پیدا می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی امروز در سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گیلان در سال جاری با موضوع «بررسی و اتخاذ راهکارهای اثربخش در احیای نقش تشکل‌های مردمی (مساجد، پایگاه‌های بسیج، هیئت‌های مذهبی، سمن‌ها و …) در مسئولیت‌های اجتماعی، انقلابی و امیدآفرین» با اشاره به اندیشیدن عواقب کارها قبل از انجام امور، اظهار کرد: امیر مؤمنان امام علی علیه السلام می‌فرمایند؛ کسی که خود را وارد اموری می‌کند بدون اینکه به عواقب آن بیندیشد خود را در معرض سختی‌ها و عوارض تلخ قرار می‌دهد.

وی، فعالیت‌های فرهنگی را گسترده عنوان کرد و افزود: مقوله فرهنگ می‌تواند فضاهای گسترده‌ای را به خود اختصاص دهد، بنابراین بزرگ‌ترین امر در کشور که همه می‌توانند زیر پوشش آن قرار گیرند، فرهنگ است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در مقوله فرهنگ باید عمیقانه و هوشمندانه عمل شود، تصریح کرد: اگر بخواهیم در عرصه‌های اقتصاد و سیاست به رشد برسیم این امر تحت پوشش فرهنگ تحقق پیدا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی به جنگ اراده‌ها، ترکیبی و ادراکی مبتنی بر شناخت در دنیای معاصر اشاره کرد و گفت: دشمن درصدد است اندیشه و طرز تفکر مردم را هدف قرار دهد و بر این اساس جنگ ادراکی به معنای نشانه رفتن طرز تفکر مردم است.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران تمام ناملایمات را در سایه توکل به خدای متعال و توجه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف سپری کرده است، بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی می‌تواند بخشی از جنگ‌های روانی، ترکیبی و ادراکی را پاسخ دهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار راه اندازی شبکه ملی اطلاعات شد و اظهار کرد: در بستر شبکه ملی اطلاعات می‌توان بخشی از شبهات و پرسش‌ها را پاسخ داد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با تاکید بر اینکه نظارت‌ها، طرح‌ها و برنامه‌ها باید دارای خروجی باشد، خاطرنشان کرد: نظام اسلامی برگرفته از معارف دین خداست و شهدا، آزادگان و ایثارگران از افتخارهای جامعه محسوب می‌شوند.

وی بر پاسخگویی هوشمندانه و سریع نسبت به شبهات و ترفندهای دشمن تاکید کرد و یادآور شد: اولویت‌های گیلان باید در شورای فرهنگ عمومی مطرح شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گیلان با بیان اینکه مردم باید مطالبه‌گری داشته باشند، تصریح کرد: خدمات خوبی که از طرف دولت به جامعه ارائه می‌شود نیز باید اطلاع رسانی شود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی به اهمیت تشکیل شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: راهکارها و طرح‌های شورای فرهنگ عمومی باید تأمین کننده و تضمین کننده افزایش سرمایه اجتماعی باشد.

در جلسه مذکور، پوستر «هفته قرآن و عترت گیلان» به مناسبت صدمین سالگرد شهادت روحانی مبارز میرزا کوچک جنگلی توسط نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار رونمایی شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha