چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
عتبات

حوزه/ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: ساخت صحن مطهر حضرت زهرا(س) در نجف اشرف حقیقتاً شاهکار معماران ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران، محمد جلال مآب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری اظهار داشت: حدود یک سال است که صحن مطهر حضرت زهرا (س) در نجف به مساحت ۲۳۰ هزار متر مربع نیز به اتمام رسیده و اکنون در حال بهره‌برداری است و همه فضاهای مورد نیاز از جمله کتابخانه، محیط آموزشی و دارالضیافه متعدد بوده و یک شاهکاری محسوب می‌شود که معماران ایرانی خلق کرده‌اند.

وی افزود:تکمیل شبستان حضرت زینب (س) در سوریه از دیگر برنامه‌ها ماست و با حضور متخصصان ایرانی شبستان زیبا و مسقف به متراژ دو هزار مترمربع طراحی و ساخته شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همچنین ترفیع گنبد حرم مطهر و استحکام سازه در کربلای معلی را از جمله طرح‌ها عنوان کرد و گفت: گنبد جدید طراحی و ساخته و به عراق منتقل شده است.

جلال مآب در ادامه با اشاره به این که صحن حضرت زینب (س) با ۱۴۰ هزار متر مربع زیربنا نیز در کربلای معلی طراحی شده است، گفت: این صحنه در چهار شبستان طراحی شده و در حال حاضر پیشرفت طرح ۶۰ درصد است و تکمیل کار حدود سه سال زمان می برد.

وی‌ اضافه کرد: در کاظمین نیز شبستانی به نام حضرت امام محمد باقر علیهم السلام به متراژ پنج هزار متر مربع طراحی شده است، همچنین مطالعات و طراحی طرح جامع کاظمین نیز در دست اقدام است تا هرگونه توسعه در آینده مبتنی بر این طرح باشد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات پروژه استحکام بنای حرم مطهر در سامرا را مهم‌ترین طرح ذکر کرد و گفت: استحکام بنای تمام سازه‌های حرم مطهر با روش جدید در حال انجام است.

وی همچنین با بیان اینکه ۱۸۰ تا ۱۹۰ پروژه در عتبات در دست اجرا است، گفت: امامزاده سید محمد، در بلد، دوطفلان حضرت مسلم و طرح مزار سلمان فارسی از جمله طرح‌ها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha