پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: مهمترین رسالت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، جلوگیری از تحریف دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، عصر امروز در دیدار سرهنگ پاسدار محمد امیری مقدم، مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، گفت: رسالت بسیار سنگین، با عظمت و با برکتی بر عهده شما قرار داده شده است و امیدواریم در خدمت‌رسانی در این عرصه مهم، موفق عمل کنید.

وی تصریح کرد: خداوند فرموده هرگز گمان مبرید آنان که در راه خدا کشته شدند مرده‌اند، بلکه زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند. شهدا نه تنها زنده هستند بلکه هر کجا که گلزار شهدا قرار دارد را نیز زنده می‌کنند و این از برکت شهداست

امام جمعه قزوین با بیان اینکه حفظ و نشر آثار دفاع مقدس بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: یکی از کارها جمع‌آوری آثار شهدا و نگهداری از آنهاست، اما آن چیزی که بسیار مهم است، این است که کاری کنیم که تاریخ تحریف نشود و دشمنان القا نکنند که شروع کننده جنگ ما بودیم، چرا که ما در دفاع مقدس تلاش کردیم تا دشمن بعث را از خاک کشور بیرون کنیم و هیچگاه آغاز کننده جنگ نبودیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه اولین کسی که به حفظ آثار مبادرت ورزید، خدای متعال است، خاطرنشان کرد: خداوند با بیان زندگی پیامبران و حتی مذاکرات آنها با کفار و مشرکان تلاش کرده تا آثار معنوی گذشته را حفظ کند و امروز برای ما از آن آثار که در قرآن کریم ثبت شده است، درس دینی، درس معنوی و درس زندگی بیاموزیم

وی افزود: ائمه اطهار (ع) نیز همین معنا را دنبال کردند و در کربلا حضرت زین‌العابدین (ع) و حضرت زینب (س) به خوبی آثار را حفظ کرده و برای جامعه روایت گری کردند و امروز شما در مسئولیتی قرار دارید که پشت صحنه آن شجره مبارکه، خدایی بوده است و این پشتوانه را می‌بایست قدر بدانید.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: اگر هر کار و فعالیتی با وضو انجام شود، برکت پیدا می‌کند و در این فضای معنوی که شما قرار دارید، با وضو بودن اهمیت بیشتری دارد. احیای سیره و سنت معنوی شهدا از جمله صداقت، رفاقت معنوی و ولایت پذیری از جمله آنهاست و تلاش کنیم ابتدا مجموعه کارکنان به سیره و سنت شهدا عمل کنند تا کارها برکت پیدا کند و به سایر بخش‌های جامعه تسری پیدا کند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اگر با این رویکرد وارد فضای کار در این عرصه معنوی و الهی بشویم، یقیناً کارمان اثرگذار می‌شود و می‌توانیم صاحب اثر در جامعه باشیم.

وی پیشنهاد کرد تا فعالان فرهنگی، جوانان خلاق، فرزندان و خانواده شهدا با کار بنیاد حفظ و نشر آثار همراه شوند تا شاهد خلاقیت هر چه بیشتر در این فضا باشیم.

 از تحریف دفاع مقدس جلوگیری شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha