یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
حجت الاسلام بهرامی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان تصریح کرد: مسیر توحید و بندگی خدا جز از مسیر حضرت فاطمه (س) نبوده و راه دیگری ندارد.

به گزارش خبرگزار حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهرامی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته بزرگداشت مقام زن، در جمع کارکنان این مدیریت گفت: شخصیت حضرت زهرا (س) قابل شناخت و دسترسی نیست، مادر امامت، همسر ولایت، شخصیت بی‌بدیلی که بعد از پیامبر جبرئیل بر ایشان نازل می‌شد و فقط می‌توانیم فهرستی از آنچه می‌فهمیم بیان کنیم وگرنه کسی نمی‌تواند ایشان را بشناسد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان تصریح کرد: مسیر توحید و بندگی خدا جز از مسیر حضرت فاطمه (س) نبوده و راه دیگری ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی با اشاره به عمر کوتاه اما با برکت حضرت زهرا (س) افزود: ایشان خیر کثیر بودند، برکت وجود ایشان عالم وجود را پر کرده و دنیا و آخرت انسان‌های زیادی را برکت می‌دهد، وقتی محشر به پا شود خداوند می‌فرمایند: آن‌قدر ببخشید و عفو کنید تا حضرت فاطمه زهرا (س) راضی شوند.

وی با بیان اینکه شناخت افراد نسبت به ائمه بسیار متفاوت است افزود: آیا شناختی که کمیل از امیرالمؤمنین (ع) دارد با شناختی که ما از حضرت داریم یکسان است؛ فردا که حجاب‌ها کنار می‌رود و حقایق خود را به طریق دیگری نشان می‌دهد متوجه می‌شویم که فاصله‌ی شناخت ما نسبت به ایشان زیاد است.

وی اظهار کرد: صحیفه فاطمیه بر حضرت زهرا (س) نازل‌شده و در این صحیفه تا دامنه قیامت مسائل آشکار شده‌است، صحیفه فاطمی دست مبارک حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است و آن حضرت در زمان ظهور، آن را رونمایی کرده و آموزش می‌دهند در آن زمان شخصیت حضرت فاطمه صدیقه (س) شناخته می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان خاطر نشان کرد: برکت وجودی حضرت زهرا (س) فقط برای مسلمان‌ها نیست، لطف ایشان شامل غیرمسلمان‌ها و به عبارتی کل هستی نیز می‌شود، همه‌ی عالم از فیض وجود ایشان استفاده می‌کنند، برخی از فیض مادی ایشان و برخی از فیض معنوی ایشان بهره مند می‌شوند، ولی مسلمانان، شیعیان، طلاب، سادات و متدینین فیض بیشتری خواهند برد و به تناسب وسعت وجود، موحد بودن و به‌قدر همت خویش از وجود حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها فیض می‌برند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: رابطه پیامبر (ص) با حضرت زهرا (س) فقط رابطه پدر و فرزندی نیست، این‌که پیامبر (ص) بعد از سفر و قبل از سفر به محضر حضرت فاطمه (س) وارد می‌شدند و دست حضرت را می‌بوسید فقط به‌علت رابطه پدر و دختری نبود، دلیل آن مقام رفیع و شاخص حضرت فاطمه صدیقه (س) است.

وی اظهار کرد: حضرت زهرا (س) در مقام عبادت، آن‌قدر به درگاه خداوند عبادت می‌کردند که پاهایشان ورم می‌کرد و در همین حال برای همسایگان دعا می‌نمودند، دختر رسول خدا (ص) انسان خارق العاده ای است، ایشان گویای یک حقیقت عظیم است که دنیا را متحول می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha