چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ مراسم جشن ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها در مدرسه علمیه ریحانة النبی ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی با بیان این‌که هر برنامه‌ای که برای دهه فجر برنامه ریزی شده است حتما باید پیوست فرهنگی داشته باشد و در این مورد از صاحب نظران استفاده شود، تصریح کرد: دستگاه‌های شاخص باید، برنامه‌های مهم را که پیوست تبیینی دارند را بر عهده بگیرند و ماموریت خاص در مورد آن‌ها مشخص شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در جلسه شئون فرهنگی ارومیه که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، گفت: جریان و حادثه انقلاب، ایام الله است و برخی روزها خداوند نشانه‌های خود را بیشتر نشان داده است و لذا به ایام الله مشهور شده‌اند.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم بیان می‌کند که ما حضرت موسی را به سوی مردم فرستادیم و از او خواستیم مردم را از ظلمت نجات داده و به سمت نور هدایت کند و به امت خود ایام الله را متذکر شود و نمونه آن را خداوند در قرآن این‌گونه بیان می‌کند؛ موسی به امت خود فرمود؛ اینکه خداوند شما را از دست فرعون نجات داد یک نعمت الهی است و شکر آن را بجا بیاورید.

امام جمعه ارومیه افزود: خداوند در قرآن جریان حضرت موسی علیه السلام را بیش از دیگر انبیا بیان کرده است، البته در مقابل دیگر انبیا هم طاغوت وجود داشت اما به صورت حکومت قدرت مند نبود لکن در جریان حضرت موسی طرف مقابل قدرت داشت و حاکمیت در دست او بود و لذا بخاطر تعبیر یک خواب، فرزندان مردم را قتل عام می‌کرد و خداوند در این برهه حضرت موسی (ع) را مبعوث کرد و حکومت فرعون را نابود کرد.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی شباهت زیادی به انقلاب حضرت موسی دارد چرا که با آن تسلطی که شرق و غرب به دنیا داشتند یک روحانی شیعی با دستان خالی قیام کرد و حکومتی که تماماً در اختیار آمریکا را بود نابود کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه غیر از دوران انبیا نمونه انقلاب اسلامی وجود نداشته گفت: اگر مردم عظمت ایام الله را درک کنند در جهت حفظ آن تلاش خواهند کرد و لذا لازم است این مسائل به مردم تبیین شود.

وی با بیان این‌که هر برنامه‌ای که برای دهه فجر برنامه‌ریزی شده است حتماً باید پیوست فرهنگی داشته باشد و در این مورد از صاحب نظران استفاده شود، تصریح کرد: دستگاه‌های شاخص باید، برنامه‌های مهم را که پیوست تبیینی دارد بر عهده بگیرند و مأموریت خاص در مورد آن‌ها مشخص شود.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با بیان اینکه عدالت یکی از اهداف انقلاب اسلامی بود، گفت: مقابله با طاغوت یک وظیفه دینی و شرعی بود و انقلاب تمام نشده است و اینکه رهبر انقلاب چفیه را از دوش خود برنداشته‌اند نشان‌گر این است که ما در عرصه نبرد هستیم و باید این مسئله به مردم تبیین شود.

وی تاکید کرد: اصل اینکه چرا انقلاب اسلامی رخ داد باید برای مردم تبیین شود و بسیاری از افرادی که بخاطر قیام علیه شاه مورد شکنجه شدند، زندگی‌شان تأمین بود و لذا اینگونه نیست که افراد بخاطر وضعیت نامطلوب معیشتی دست به قیام زدند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه داشتن استقلال ملی و سیاسی هزینه دارد، گفت: باید این مسئله تبیین شود که در نقطه‌ای قرار گرفته‌ایم که کشورهای قلدر دنیا بخاطر قدرت کنونی ایران حاضر هستند پای میز مذاکره بنشینند وگرنه برخی کشورها دارای وضعیت معیشتی خوبی هستند اما استقلال ندارند و نوکر حلقه به گوش ابرقدرت‌ها هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha