چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حوزه گیلان

حوزه/ همزمان با شروع ترم دوم مدارس علمیه گیلان، مسائل آموزشی طلاب در جلسه مدیر حوزه علمیه استان با مدیران مدارس علمیه شهرستان رشت بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، امروز همزمان با شروع ترم دوم مدارس علمیه گیلان، مسائل آموزشی طلاب در جلسه مدیر حوزه استان با مدیران مدارس علمیه شهرستان رشت، در مدیریت حوزه گیلان بررسی شد.

در این جلسه راهکارهای ارتقای سطح علمی طلاب استان آنان مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای اجرایی مناسب جهت مشکلات ارائه شد.

مسئله دیگری که در این جلسه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت، آشنایی طلاب با مهارت‌های تندخوانی، تقویت حافظه و خلاصه‌نویسی دروس بود، که مدیران تصمیم به برگزاری دوره در مهارت‌های فوق گرفتند.

سومین مسئله مهمی که مطرح شد درباره زبان آموزی طلاب بود که مقرر شد جلسه انگیزشی و مکالمه زبان (عربی و انگلیسی) برای طلاب برگزار شود و سپس با استاد واحد مکالمه برای کل استان کلاس زبان برگزار شود.

در پایان مصوباتی به تصویب رسید:

١_ برگزاری یک روز در هفته کلاس تجزیه و ترکیب در مدارس به این صورت که سه هفته در خود مدرسه و هفته چهارم به صورت متمرکز در یک مکان از قبل تعیین شده با همه طلاب پایه‌های ۱تا۳ برگزار شود.

٢_ استفاده از طلاب پایه‌های بالاتر جهت برگزاری کارگاه صرف و نحو برای طلاب پایه‌های اول تا سوم.

٣_ از امروز برنامه‌ریزی برای جذب و پذیرش طلبه انجام شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha