پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
تصاویر/ مراسم گرامیداشت اساتید مدارس علمیه تبریز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: دانشگاه و حوزه محیط تبادل فرهنگ و علم است و اساتید حوزه و دانشگاه در رأس این تبادل قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در جمع اساتید مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی که در مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه و حوزه محیط تبادل فرهنگ و علم است و اساتید حوزه و دانشگاه در رأس این تبادل قرار دارند.

وی افزود: داشتن صلاحیت و شایستگی‌های علمی، ایجاد اشتیاق به علم و دانش در طلبه‌ها و دانشجویان، احساس مسئولیت نسبت به سرنوشت آینده طلاب و دانشجویان، چه در بُعد فرهنگی چه در بُعد علمی از ویژگی‌های بارز اساتید دلسوز در دانشگاه و حوزه‌های علمیه است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: موفقیت‌های علمی استاد برای او جایگاه ویژه‌ای در ذهن و شخصیت طلاب و دانشجویان به وجود می‌آورد که لازم است از این جایگاه تاثیرگذار برای پرورش و تربیت جوانانی خوش روحیه، امیدوار، خوش بین، شجاع، آینده نگر، دارای ایمان و اعتماد به نفس و متعهد به مبانی نظام، برخوردار از روحیه خدمت و پایبند به تعلقات معنوی استفاده کرد.

وی ادامه داد: ترکیب علم و دین و توسعه فرهنگ و اخلاق و معنویت و پرورش جوانان انقلابی امروز از وظایف اساتید حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: عزتمندی و سربلندی کشور عزیزمان ایران اسلامی در گرو ارج نهادن به مقام والای اساتید حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: خیلی‌ها استاد بودن در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها و معلم بودن را شغل نمی‌دانند و معتقدند این شغل معلمی و استادی نوعی عشق و علاقه است و با سایر شغل‌ها قابل قیاس نیست.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ابراز کرد: جایگاه استادی، جایگاه تخصصی است و استاد در حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش متخصص در علم و دانشی است که سال‌ها برای کسب آن زحمت کشیده است.

وی ادامه داد: اساتید خودشان بر اهمیت نقش بالای خودشان بیشتر آگاهی دارند.

امام جمعه تبریز با تبریک روز معلم گفت: من از تمام مدیران مدارس و حوزه‌های علمیه و اساتیدی که با همه سختی‌ها این شغل شریف را انتخاب کرده‌اند تشکر و قدردانی می‌کنم و آرزوی موفقیت دارم.

گفتنی است: در پایان این مراسم، اساتید مدارس علمیه تبریز توسط نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تجلیل شدند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha