شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با حضور در دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری گفت: حمایت مستمر محتوایی از ائمه جماعات، فعالان فرهنگی و به روز کردن و تقویت مبانی و حفظ پیشگامی خوزستان در مسجد محوری بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با حضور در دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان از نزدیک در جریان فعالیت‌های این نمایندگی قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری بیان کرد: تاکید بر آموزش و انتخاب مخاطب درجه یک که دارای مخاطبان زیادی باشد و عدم برجسته سازی برخی موضوعات و تهدیدات و پوشش تبلیغی مناسب از نقاط مثبت فعالیت‌های خوزستان است.

وی مسجد محوری را از روش‌های موفق شهر اهواز عنوان کرد و افزود: باید روش‌های سابق موفق در اهواز که به نقاط دیگر کشور هم تسری پیدا کرد، ادامه یابد، این نقطه قوتی است که باید تقویت شود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری حمایت مستمر محتوایی از ائمه جماعات، فعالان فرهنگی و به روز کردن و تقویت مبانی و حفظ پیشگامی خوزستان در مسجد محوری را مورد تاکید قرار داد و گفت: هر وقت به مسجد بی مهری شد، تجربه تلخ گرفتیم، باید علاوه بر جامعه معلمان، دانش آموزان نیز مخاطب مستقیم دفتر در دوره‌های آموزشی قرار بگیرند زیرا انتقال برخی مفاهیم از زبان دانش آموزان به دیگر دانش آموزان بسیار آسان‌تر و مؤثر تر است.

وی برنامه ریزی و فعالیت وسیع برای بخش خواهران را خواستار شد و ادامه داد: ما در محتوای غنی هیچ مشکلی نداریم، اما ضعف هنر تبدیل محتوا متناسب به مخاطبان گوناگون را داریم.

امام جمعه تهران روحیه جهادی و عشق در خدمت به مردم را زیر بنای اساسی در تأثیر گذاری عمیق در مخاطبان دانست و گفت: الحمدلله این استان ظرفیت‌های بسیار بزرگی در سایه دوراندیشی، دقت و زیرکی آیت الله موسوی جزایری که بنده شخصاً علاقه خاصی به ایشان دارم بهره مند است، این عقبه عظیم و تربیت نیروهای خدوم و انقلابی زمینه را برای انجام کارهای بزرگ فراهم می‌آورد.

وی وجود حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان با روحیه خدمت و جهاد و بی تکلفی را نعمت دیگری برای استان برشمرد و گفت: حضور ایشان الحمدلله توانسته است راه‌های جدیدی بر روی این استان بازکند و جهت جهادی را در خوزستان بیش از گذشته تقویت نماید.

همچنین پیش از وی، حجت الاسلام دبیری فرد، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان در سخنانی بیان کرد: در دفتر تبلیغات ۴ هدف مهم را دنبال می‌کنیم که نخستین آن تعمیق ایمان و باورهای دینی با گرایش نقد فِرق ضاله است.

وی دومین برنامه مهم در دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان را «توانمندسازی طلاب در امر تبلیغ» اعلام کرد و افزود: در راستا با برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های فن مناظره و سایر مهارت‌هایی که یک طلبه برای تبلیغ نیاز دارد، تلاش می‌کنیم که طلاب را به علم روز حوزوی تجهیز کنیم.

حجت‌الاسلام دبیری فرد، "تحکیم نظام خانواده" با برگزاری کلاس‌های مشاوره را سومین اقدام مهم دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان برشمرد و بیان کرد: هدف چهارم نیز «تبیین کارآمدی نظام» است که در این خصوص نیز اساتید بصیرتی را به مدارس علمیه اعزام می‌کنیم.

وی، اعزام مبلغ در مناسبت‌های گوناگون و همچنین اعزام به‌صورت هفتگی را یکی دیگر از برنامه‌های مستمر دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان بیان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha