جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین زمان تصریح کرد: امروز وظیفه طلاب سنگین‌تر از همیشه است. در طول ۴۳ سال گذشته حرکت‌های عظیمی شکل گرفته، از دفاع مقدس، دوران حرکت علمی و خدمات بی‌منت در حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله و کرونا بارها دیده‌ایم، اما جهاد تبیین از همه این ها مهم‌تر است و باید سرلوحه کار طلبه شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی، مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه، با حضور در جامعه علمیه امیرالمومنین (ع) تهران، از بخش‌های مختلف مدرسه بازدید و در جمع اساتید و طلاب سخنرانی کرد.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه در این نشست بیان کرد: انقلاب اسلامی و حوزه علمیه ثمره‌های بسیار زیادی داشته که فقط یک نمونه‌ی آن میلیون‌ها شیعه‌ی نیجریه هستند. طلاب با توجه به بیانات رهبری معظم انقلاب، باید در عرصه جهاد تبیین آغاز به فعالیت کنند. ما روزگاری را گذرانده‌ایم که خاندان پهلوی فقط و فقط در فکر چپاول کشور بودند و زمانی که محمدرضا پهلوی از دنیا رفت، همسرش فرح یکی از ثروتمندترین زنان جهان شد.

وی ادامه داد: یک خانواده صرفاً بر ما حکومت می‌کردند و ثروت مملکت را به حساب‌های خودشان در کشورهای اروپایی می‌ریختند. امروز هم بسیاری از کشورها به این فلاکت دچار هستند. عربستان سعودی که داعیه دار اسلام در دنیاست وضعیتش این طور است و باج‌های عظیمی به استکبار جهانی می‌دهند و گاو شیرده آنان است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی افزود: امروز وظیفه طلاب سنگین‌تر از همیشه است. در طول ۴۳ سال گذشته حرکت‌های عظیمی شکل گرفته، از دوران دفاع مقدس، در دوران حرکت علمی و خدمات بی‌منت در حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله بارها دیده‌ایم. اما جهاد تبیین از همه اینها مهم‌تر است و باید سرلوحه کار طلبه شود.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: دوران شیوع بیماری کرونا و خدماتی که بدون مزد و منت ارائه شد و همچنان ادامه دارد، نمونه‌ای از حرکت برگرفته از روحیه جهادی طلاب است.

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) باید در همه جهات به‌ویژه حرکت‌های اجتماعی و انقلابی، اسوه و الگو باشند.

جهاد تبیین مهمترین مأموریت امروز روحانیت است

جهاد تبیین مهمترین مأموریت امروز روحانیت است

جهاد تبیین مهمترین مأموریت امروز روحانیت است

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha