جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سیده معصومه طباطبایی

حوزه/ مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران بر لزوم تبیین و تشریح آثار و برکات غیرت ورزیِ دینی در سطح جامعه تأکید کرد.

سیده معصومه طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در دیدار تصویری مردم قم با ایشان مبنی بر لزوم تقویت غیرت دینی در جامعه اظهار داشت: ایشان در تبیین اهمیت غیرت دینی بر لزوم شناخت وضعیت کنونی و تقویت بصیرت و آگاهی در جامعه تأکید کردند و از آن سو نسبت به عده‌ای که به نادرستی، غیرت دینی را بی منطقی و خشونت تفسیر و معنا می‌کنند، واکنش نشان دادند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در همین دیدار ضمن اشاره به قیام مردم قم در ۱۹ دی، دی، بیان داشتند، غیرت دینی در عین بصیرت و عقلانیت است و کسی از منظر آموزه‌های دینی غیرتمند است که کنشگری به موقع و بجا داشته باشد و اتفاقاً او اهل عقلانیت واقعی است.

رئیس اداره راهبری واحدهای حوزویِ حوزه علمیه خواهران همچنین گفت: انسان غیرتمند در درجه اول، وظیفه و رسالت خود را به درستی درک می‌کند و با بصیرت مسیر درست را انتخاب می‌نماید، ضمن آنکه با تمسک به اصل وحدت، به دنبال امیدافزایی در جامعه است. بنابر این بر اساس رهنمودهای رهبر عزیزمان، اختلاف افکنی را باید کنار گذاشت و با وحدت و روحیه انقلابی کاری کرد که امید مردم و نسل جوان نسبت به آینده افزایش پیدا کند.

وی بیان داشت: غیرت در جایی مطرح است که انسان نسبت به مسائل، عُلقه و وابستگی داشته باشد کما اینکه در مباحث خانوادگی نیز این گونه است. بر این اساس، ما قبل از هر چیز باید میزان باور و علاقه افراد به مسائل دینی را نهادینه کنیم تا مردم و جوانان با شناخت نسبت به وظیفه دینی خود، رفتار و کنشگری مناسب داشته باشند.

طباطبایی همچنین خاطرنشان کرد: از سوی دیگر لازم است که دستاوردها و برکات غیرت ورزی دینی را در جامعه تبیین کنیم، ضمن آنکه می‌بایست همچنین آثار شوم دین گریزی و بی توجهی به غیرت دینی را گوشزد نمائیم.

وی افزود: رسالت و مسئولیت اساتید و نخبگان حوزه و دانشگاه و به طور کلی عموم حوزویان و دانشگاهیان در راستای بصیرت افزایی و روشنگری در جهاد تبیینی بسیار حائز اهمیت است، ضمن آنکه در همه امور فردی و اجتماعی به خصوص در مباحث مرتبط با فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید به دنبال تقویت غیرت دینی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha