چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه بندرعباس

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: اهل بیت (ع) ما را به صورت آهسته به سمت محبت و عشق خود می‌کشند و این تور آزادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده، ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان هرمزگان، اظهار کرد: در گذشته صیاد وقتی می‌خواست پرنده‌ای را شکار کند، یک تور را پهن می‌کرد و داخل آن را دانه قرار می‌داد. صیاد از دور منتظر بود که پرندگان به هوای دانه‌ها وارد تله شوند و وقتی وارد می‌شدند، پرندگان را صید می‌کرد.

وی با ذکر این نکته که اهل بیت عصمت و طهارت هم برای ما دانه می‌ریزند، عنوان کرد: اهل بیت (ع) ما را به صورت آهسته به سمت محبت و عشق خود می‌کشند و این تور آزادی است.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه برخی از اتفاقاتی که برای ما پیش می‌آیند نمی‌فهمیم که ما را کجا خواهد برد، ابراز داشت: دعای کمیل، زیارت امام رضا، زیارت عاشورا و … از جمله همان دانه پاشی‌ها است. افرادی که وارد این فضا می‌شوند، چه خودآگاه و چه ناخودآگاه هر ۲ به مقصد می‌رسند؛ چراکه مغناطیسی او را به سمت خود خواهد کشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با اشاره به خادمین امام رضا (ع)، تصریح کرد: چیزی که اسمش خدمت گذاشته می‌شود همان دانه‌ها است و هدف نیست. این کارها را انجام می‌هیم، چراکه یک کشش و جاذبه‌ای ما را به سمت خودش می‌کشد.

وی با ذکر این نکته که خادم پس از مدتی گرفتار عشق و محبت اهل بیت (ع) می‌شود، خاطرنشان کرد: پس از این‌که گرفتار عشق و محبت اهل بیت شدیم، دیگر نمی‌توانیم دست برداریم و کنار بکشیم. به همین جهت است که انسان‌هایی در این مکتب پرورش یافته‌اند که اگر آن‌ها را اصطلاحاً از دَر بیرون کنند از پنجره وارد خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: این فرصت‌ها و فضاهایی که آقا امام رضا (ع) برای ما مهیا کرده است پاداش تلاش‌هایی است که در این مسیر انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با بیان این‌که تمام تلاش‌ها باید برای رضای خداوند متعال باشد، اظهار کرد: آخر و پایان تلاش‌های خادمین و افرادی که برای رضای خداوند تلاش می‌کنند، لقای الهی خواهد بود و این وعده الهی است.

وی، وجود مقدس علی بن موسی الرضا (ع) را واسطه فیض الهی دانست و عنوان کرد: اگر کسی در مسیر ولادت خداوند و ائمه (ع) نباشد، مانند فردی است سوار بر ماشین است و راننده، او را به مسیری غیر از مقصد می‌برد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha