پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
فغ

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر رعایت بهداشت و پاکیزگی در نمازخانه ها، گفت: مسجد نیاز به تشریفات زیاد ندارد، بلکه نیاز به نظافت و پاکیزگی و زیبایی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان آیت الله عباسعلی سلیمانی، عصر روز گذشته در شورای رابطان نماز ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری کاشان با اشاره به نگاه امام راحل به نماز، اظهار داشت: حضرت امام (ره) عبادت را ابزار رسیدن به عشق الهی می‌دانستند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه سردار شهید صیاد شیرازی با تبعیت از امام راحل با خدا میثاق بست که نماز اول وقت را از دست ندهد، گفت: این سردار رشید اسلام تا زمان شهادت توفیق نماز اول وقت را از دست نداد.

وی، به توجه شهید رجایی به نماز اول وقت اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار در حال سخنرانی در جمع فرماندهان جبهه به محض شنیدن صدای اذان یک رزمنده در سنگر، سریع با قطع سخنرانی مشغول اقامه نماز شد.

امام جمعه کاشان، اجرای دستورات الهی را مقدم بر دیگر کارها دانست و گفت: حضرت سیدالشهدا (ع) در زیر رگبار تیر دشمنان نماز اول وقت را ترک نکرد.

آیت الله سلیمانی، تصریح کرد: دستجات عزاداری با تبعیت از دستورات امام حسین (ع) در ظهر تاسوعا و عاشورا، نماز اول وقت را اقامه کنند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان با تاکید بر رعایت بهداشت و پاکیزگی نمازخانه‌ها، یادآور شد: مسجد نیاز به تشریفات ندارد، بلکه نیاز به نظافت و پاکیزگی دارد، نه اینکه به قول حاج آقا قرائتی مکانی را در گوشه اداره‌ای که به کار نمی‌آید برای اقامه نماز در نظر بگیریم.

مشکلات اداری نباید مانع برگزاری نماز اول وقت شود.

فرماندار کاشان هم در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها، با تاکید بر ترویج فرهنگ نماز اول وقت در ادارات، گفت: مشکلات اداری نباید مانع برگزاری نماز اول وقت شود.

علی اکبر مرتضایی قهرودی، با بیان اینکه مشکلات در سایه نماز قابل رفع می‌باشد، گفت: مدیران ادارات با قرار گرفتن در صف اول نماز جماعت زمینه تشویق کارکنان را به نماز بیش از پیش فراهم نمایند.

وی، با تاکید بر انتخاب بهترین محیط اداره برای نمازخانه، گفت: بیان بهترین اخبار برای کارکنان بعد از نماز می‌تواند جنبه تشویقی و ترغیبی داشته باشد.

وی در پایان افزود: باید همه باهم در اجرای فرامین و دستورات الهی از نماز برای نجات خودمان در دنیا و آخرت استفاده نمائیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha