چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
کد خبر: 1154096
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵
زرندیه

حوزه/ موسس مدرسه علمیه کوثر زرندیه گفت: از علم به عنوان چراغ استفاده کنیم تا راه را به ما نشان دهد، تا به همان نتیجه که قرب الهی است برسیم، اگر علمی آموختیم باید به آن عمل کنیم تا به خدا برسیم، عالم با عمل ارزش دارد و الا ارزشی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، حجت الاسلام رحمتی‌نیا موسس مدرسه علمیه کوثر زرندیه در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری برگزار شد، اظهار داشت: حکمت ۱۱۳ نهج البلاغه ۱۸ کلمه دارد و ما به یک کلمه آن اشاره می‌کنیم که امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند، هیچ مالی بهتر از عقل نیست.

وی گفت: عقل می‌تواند سرمایه‌های مادی و معنوی فراهم کند، البته عقل به معنای زیرکی‌های دنیوی منظور نیست که آن شیطانی است.

موسس مدرسه علمیه کوثر زرندیه تصریح کرد: عقل وسیله‌ای است که باید با آن خدای رحمان را بپرستید و عبادت کنید و بهشت را برای خودتان به دست آورید.

حجت الاسلام رحمتی‌نیا خاطر نشان کرد: بین علم و عقل، عقل ترجیح دارد، از راه عقل علم آموخته می‌شود و به آن باید عمل شود، عقل باید ما را کنترل کند و جلوی چموشی را بگیرد.

وی ابراز کرد: از علم به عنوان چراغ استفاده کنیم تا راه را به ما نشان دهد، تا به همان نتیجه که قرب الهی است برسیم، اگر علمی آموختیم باید به آن عمل کنیم تا به خدا برسیم، عالم با عمل ارزش دارد و الا ارزشی ندارد.

حجت الاسلام رحمتی نیا اظهار کرد: علاوه بر این بزرگداشت‌ها برای معلم که در این دنیاست و برگزاری آن هم خوب است، باید در عرش و ملکوت هم این بزرگداشت باشد که اگر این چنین شد، ارزش دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر علم برای خدا شد، آن وقت مقرب الهی می‌شوید، همان طور که در سوره قیامت آمده است که مقربین کسانی هستند که کارهایشان همه برای قرب الهی است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha