شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمد قمی - رئیس سازمان تبلیغات اسلامی

حوزه/ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شکل‌گیری نظام امامت و ولایت با محوریت مسجد را حلّال بسیاری از مشکلات جامعه دانست و با اشاره به پیام مهم نمایشگاه «مسجد جامعه پرداز» گفت: اساس و ثمره تبلیغ این است که مردم را به میدان بیاورید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نمایشگاه «مسجد جامعه پرداز» و در جمع برخی از مدیران کل و معاونان فرهنگی ادارات تبلیغات اسلامی و راهیاران شهرستانی بنیاد هدایت، اظهار داشت: هر روز به امید این هستم که بشود خدمتی به سربازان امام عصر (عج) داشته باشم؛ ان شالله این مجاهدت‌های شبانه روزی که دارید به عنوان مشی سربازی حضرت از شما بپذیرند و اسم ما را هم در زمره این افراد بنویسند. ما هر جایگاهی که داشته باشیم، دل‌خوشی مان به این است که کارگر امام زمان (عج) هستیم.

وی با اشاره به وضعیت حساسی که در جبهه فرهنگی وجود دارد، گفت: ما در وسط معرکه مبارزه با دشمنان هستیم؛ دشمن امروز روی مسائل اقتصادی دست گذاشته است اما رهبر معظم انقلاب می‌فرماید بیش از اقتصاد و امنیت در جبهه تبلیغاتی سرمایه گذاری کرده است؛ بنابراین جهاد عظیم ما در این فضا، جهاد تبیین است که بر عهده من و شما است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: در این جهاد تبیینی و جنگ روایت‌ها که جای امثال آوینی خالی است؛ ما باید همه مسئولیت‌ها را به جان بخریم و دنبال راه میان بر مؤثر بگردیم. این راه را باید از مکتب اسلام پیدا کنیم؛ نقشه مبارزه فرهنگی ما از دل مکتب و منبع اصلی ما باید استخراج شده باشد. همه وظایف ما در جای خود است و نمی‌توانیم از عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی شانه خالی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قمی یکی از راه‌های میان بر را مسجد و دیگری را نظام ولایت و امامت عنوان کرد و گفت: اگر نظام امامت باشد بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد. همین ماجرایی که بنیاد هدایت آن را جدی گرفته است.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه حرف‌های مهمی زده می‌شود؛ اساس و ثمره تبلیغ این است که مردم را به میدان بیاورید. ما مردمی که در میدان بودند را به خانه فرستادیم و گفته‌ایم که ما برای شما بسته می‌آوریم. ما مردم سالاری دینی را از غرب تقلید نکرده‌ایم بلکه از نهج‌البلاغه استفاده کردیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سربازی امام عصر را مهم‌ترین رسالت مدیران ادارات تبلیغات اسلامی دانست و گفت: این دور هم جمع شدن‌های ما به همت دوستان بنیاد هدایت، در اصل یک استغاثه و توسل دسته جمعی است. در جنگ تبلیغاتی مسئولیت اصلی بر دوش ما است و ما مورد خطاب رهبر معظم انقلاب هستیم. در اینجا می‌خواهیم با اندوخته‌ای معنوی، دانشی و تجربه‌ای انرژی بگیریم تا برای جهاد در این عرصه بیش از پیش آماده شویم.

حجت الاسلام والمسلمین قمی جنس مسئله امامت و مرجعیت اجتماعی را یکی از مهم‌ترین کارهای سازمان تبلیغات عنوان کرد و بیان داشت: همه ما کار تشکیلاتی را بلد هستیم و به آن ملتزم هستیم اما در کنار آن می‌خواهیم دسته جمعی در محضر امام رضا علیه السلام نزد خداوند متعال به خاطر قلت عددمان و کثرت عدومان شکوه کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha