پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کد خبر: 1005370
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
فلاحیان

حوزه/ نشست فرهنگی با عنوان: «نقش بانوان در تحقق تمدن نوین اسلامی»، از سوی مدارس علمیه خواهران اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، ملیحه فلاحیان بیشه در نشست برخط با عنوان «نقش بانوان در تحقق تمدن نوین اسلامی» گفت: بانوان می‌توانند اثرگذار در خانواده، اعم از فرزندان همسران حتی پدر و مادر و خویشان باشند که در جامعه زمینه رواج معنویت و اخلاق را ایجاد کنند. زیرا وقتی خانواده مزین به اخلاق و معنویت باشد جامعه سالم‌تری خواهیم داشت، چرا که خانواده جزئی از نظام اجتماعی است.

سرپرست معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در ادامه با اشاره به مأموریت‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در زمینه اخلاق و تمدن نوین اسلامی، گفت: زنان می‌توانند در زمینه تحقق عدالت و تقابل با فساد تأثیر گذار باشند. همچنین در بعد توسعه عزت ملی و زمینه سازی صلح و ارتباطات خارجی، زنان در سه بعد فردی، اجتماعی و خانوادگی تأثیر گذارند.

وی ادامه داد: در بعد فردی، هیچ ترس و هراسی از دشمن به خود راه ندهد و در زمینه اجتماعی همپای مردان تلاش کند که نمادی برای استکبار ستیزی می‌شود و آن را به خانواده منتقل کند.

وی در پایان تصریح کرد: بانوان باید وارد عرصه علم و پژوهش شوند و همچنین زنان می‌توانند در تغییر سبک زندگی نیز مؤثر باشند لذا می‌توانند با رسیدن به اخلاق و معنویات و توسعه آن در راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی گام بردارند که زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) می‌باشد.

گفتنی است، نشست فرهنگی با عنوان: «نقش بانوان در تحقق تمدن نوین اسلامی» با مشارکت گروه فرهنگی شهید سلیمانی شامل مدارس علمیه مدرسه الزهرا (س) فریدن، مدرسه الزهرا (س) نطنز، مدرسه ریحانة النبی خور و بیابانک، مدرسه الزهرا (س) چادگان، مدرسه کریمه اهل بیت (علیهم السلام) خوانسار، مدرسه زینب کبری (س) اردستان، مدرسه حضرت صدیقه (س) گلپایگان برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha