شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/  همایش اهمیت تفسیر قرآن در بیانیه گام دوم انقلاب در تبریز

حوزه/ همایش «اهمیت تفسیر قرآن در بیانیه گام دوم انقلاب» با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امروز در همایش اهمیت تفسیر قرآن در بیانیه گام دوم انقلاب که با همکاری ستاد تفسیر استان و اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: متأسفانه در سایه موازی کاری‌های شدید بین نهادها و ادارات مختلف در ارتباط با قرآن و فعالیت‌های قرآنی شاهد برخی کاستی‌ها و بی توجهی‌ها به قرآن هستیم.

وی با اشاره به توصیه اکید و توجه مقام معظم رهبری به حفظ قرآن، گفت: طبق اعلام مقام معظم رهبری باید ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن در کشور داشته باشیم.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه باید سهم هر استان از این ۱۰ میلیون حافظ قرآن مشخص شود و برنامه‌ریزی برای تحقق آن انجام شود، افزود: متأسفانه شاهدیم که قرآن کریم صاحب و متولی اصلی ندارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: حفظ و آشنایی با مفاهیم و مبانی و قواعد و تلاوت قرآن مقدمه‌ای برای عمل به فرامین قرآنی است، باید تلاش کنیم تا قرآن در جامعه حاکم شود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه باید در کنار آشنایی با قرآن به آن عمل شود، ادامه داد: گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه ضروری است. قرآن کریم به همت و به برکت امام راحل (ره) از مهجوریت درآمد، مقام معظم رهبری نیز توجه ویژه‌ای به قرآن دارند.

وی با اشاره به اینکه همه ما وظیفه داریم در این خصوص تلاش کنیم، گفت: آشنایی با معانی و تفسیر قرآن نیز اهمیت فراوانی دارد.

امام جمعه تبریز به اجرای طرح دوشنبه‌های قرآنی و سه شنبه‌های مهدوی در استان اشاره کرد و گفت: این اقدام بسیار ارزشمند و پربرکت است و باید پیگیری و دنبال شود.

حجت الاسلام سید محمود حسینی، سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: برنامه‌های مختلف باید در مساجد برگزار شود تا زمینه جذب حداکثری مردم و به خصوص جوانان در مساجد فراهم شود.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه روحانیون محور مساجد هستند، گفت: تفسیر قرآن باید توسط روحانیون و افرادی که سواد حوزوی دارند انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه جلسات قرآنی نیز باید در مساجد برگزار شود، افزود: هیأت‌های مذهبی نیز باید در مساجد برنامه‌های خود را برگزار کنند.

سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت تفسیر قرآن و عمل به دستورات قرآنی گفت: تفسیر قرآن در بیانیه گام دوم انقلاب نیز یکی از ملزومات دیگر است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha