چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
علیدوست

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی ارتحال حضرت آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیدوست عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی ارتحال حضرت آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

*وَجَعَلْنَا بَیْنَهُمْ وَبَیْنَ الْقُرَی الَّتِی بَارَکْنَا فِیهَا قُرًی ظَاهِرَةً وَقَدَّرْنَا فِیهَا السَّیْرَ سِیرُوا فِیهَا لَیَالِیَ وَأَیَّامًا آمِنِینَ*


مطابق کریمه فوق و نص وارد در تفسیر آن، عالمان راستین دین، واسطه مردمان حق طلب با منابع فیض و معرفت (قرای مبارک) هستند. از سویی نگاه به قرآن، اهل بیت نبوت و کل معارف دین دارند و از سویی مردم را در کنار خود.

و مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از این عالمان بودند. ایشان صاحب فقهی منضبط و در عین حال پاسخگو و در مواضع صعوبت، کارا، برخوردار از نگاهی مُتعمّق به مسائل امامت و مهدویت کریم و صاحب اثر در این باره، مالک رفتاری حساب‌شده و معقول در ارتباط با سیاست، انقلاب اسلامی، نظام، حوزه و استقلال آن با حفظ ارتباط با بدنه حوزه‌های علمیه و مردم بودند.

غیرتی تحسین‌برانگیز در دفاع از حریم اهل بیت – علیهم السلام – داشتند و اگر نامبارک صدایی می‌شنیدند که به تشیع، حوزه‌های علمیه و ایران «اسمعی یا ایران» می‌گفت و در این باره کاغذ سیاه می‌کرد، ایشان هم هوشمندانه و خوش‌سلیقه کتاب می‌نوشتند و جواب می‌دادند که: «ایران تسمع و تجیب».

انصافاً که خداوند بزرگ، چه سلیقه و چه توفیقاتی را به خاص بندگانش عنایت می‌فرماید. ایشان از اینکه بر دست یک طلبه سیاه‌پوست بوسه زند، ابا نداشتند؛ کاری که شاید در تاریخِ رهبرانِ مذهبی و غیر مذهبی - به جز آنچه از برخی ذوات مقدس نقل می‌کنند - نتوان برای آن نمونه آورد.

به هر حال ایشان چون هر مسافر دیگری رفتند باید که از رفتارشان سخن گفت و الگو گرفت.

ارتحال با عزت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی – قدس سره – محضر مقدس بقیة الله الاعظم و حجت مطلق عصر حجة بن الحسن العسکریعلیهما السلام – تسلیت باد.

همچنین این ارتحال را به مراجع بزرگوار، بیت معظم ایشان و بیت آیت الله العظمی گلپایگانی – قدس سره – بستگان؛ مخصوصاً استاد حوزه؛ جناب حجت الاسلام و المسلمین حسن آقا صافی گلپایگانی، دامادهای مکرم؛ به ویژه حضرت آیت الله کریمی جهرمی، مقلدان و عموم علاقه‌مندان به ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

قم؛ حوزه علمیه؛ ابوالقاسم علیدوست
سه شنبه، ۱۲/۱۱/۱۴۰۰
۲۹ جمادی الثانی ۱۴۴۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha