یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت ارتحال مرجع بصیر آیت الله صافی گلپایگانی در اهواز

حوزه / مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت آیت‌الله‌ صافی گلپایگانی (ره) در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه» در اهواز، مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی (قدس سره) از سوی آیت‌الله موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه استان خوزستان و حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در استان با حضور علما، روحانیون، طلاب و عموم مردم، در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ضمن تسلیت شهادت امام هادی و ارتحال مرجع بصیر، حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، اظهار داشت: ایشان نزد اساتید بزرگ قم و نجف مانند حضرات آیات بروجردی، حجت، شیخ محمدکاظم شیرازی، شیخ محمدعلی کاظمینی و محمدرضا گلپایگانی، سال‌ها شاگردی کرد تا به درجه اجتهاد رسید و مورد اعتماد آیت‌الله بروجردی در زمینهٔ استفتائات و مسائل مهم اجتماعی و سیاسی بود.

وی ادامه داد: مرحوم حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی به دستور آیت‌الله بروجردی کتاب گران‌سنگ «منتخب الاثر» که در زمینهٔ روایات فریقین درباره‌ی حضرت ولی‌عصر (عج) را تألیف کرد و ۸۰ عنوان کتاب فقهی، اصولی و کلامی مخصوصاً در زمینه امامت نوشت. همچنین جز علمای مبارز و یاران امام خمینی (ره) در دوران نهضت بود و بعضی از کتاب‌های ایشان به خاطر اینکه نسبت به سیاست رژیم پهلوی متعرض می‌شد و مفاسد شاه را افشا می‌کرد، ممنوع شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: بعد از انقلاب اسلامی به‌عنوان یکی از اعضای مجلس خبرگان تدوین قانون اساسی نقش بسیار مهمی در به تصویب رساندن اصل ولایت‌فقیه داشت و بعد از رحلت امام خمینی (ره) همواره از مقام معظم رهبری حمایت کرد و در عین‌حال پیشنهادها و نظرات سودمندی را خدمت مقام معظم رهبری یا به‌صورت حضوری و یا به‌صورت کتبی می‌رساند؛ حضرت آقا در پیام تسلیت خود به آن اشاره کردند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha