یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ مراسم گرامیداشت دهه فجر در مسجد جامع روستای خوزنین (بوئین زهرا)

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مسجد جامع جامع خوزنین گفت: الگوی ما در دوران انقلاب پیامبر اکرم (ص) بود که با وجود کمترین نیروی نظامی، سلاح و آذوقه در مقابل منافقین جنگیدند و ما نیز در انقلاب همین شرایط را داشتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در مراسمی که به مناسبت دهه فجر در مسجد جامع روستای خوزنین ین (بوئین‌زهرا) برگزار شد، اظهار کرد: در زمان انقلاب این روزها بعد از سالیان سال چشم‌انتظاری امام خمینی (ره) به مملکت بازگشت؛ شاید این مطالب برای نوجوانان قابل درک نباشد که مردم چگونه عاشقانه منتظر امام (ره) بودند چون خداوند متعال محبت امام را در دل‌ها شعله‌ور کرده بود.

وی افزود: این انقلاب حاصل زحمات رزمندگان و مبارزانی مانند شهید انصاری‌ها، آیت‌الله سعیدی‌ها، شهید اندرزگوها و تمام کسانی است که سالیان سال در جنگ مسلحانه مقابل رژیم منحوس پهلوی مجاهدت کردند و بسیاری از آن‌ها ماه‌ها در تبعید به سر برده و سرانجام در همین راه به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به قیام ۱۷ خرداد طلاب در مدرسه فیضیه بیان کرد: سال ۵۴ عده‌ای از ساواکی‌ها صدها طلاب را که قصد زنده نگه داشتن یاد و نام امام راحل را داشتند دستگیر و شکنجه کردند که در این میان یک طلبه نوجوان ۱۲ ساله را گرفتند با سیم کابل به طور وحشتناک شلاق می‌زدند تا او را وادار به توهین امام (ره) کنند اما هرچه شدت شکنجه بیشتر می‌شد او فقط این دو واژه را تکرار می‌کرد «خمینی سرور است، خمینی آقاست».

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز کرد: ما این انقلاب را به راحتی به دست نیاوردیم خون دل‌های بسیاری برای آن کشیده شده و بعد از آن هشت سال جنگ تحمیلی راه انداختند که در طی آن شهدای بسیاری را تقدیم کردیم.

امام جمعه قزوین با تصریح بر اینکه دشمن حتی قبل از انقلاب هم به دنبال فتنه بود، عنوان کرد: ماجرای خلق مسلمان که در نظر داشتند تمام مملکت را به آتش بزنند و یا پذیرفته شدن بنی‌صدر به عنوان اولین رئیس جمهور همه از فتنه‌های دشمن بود که با عنایت خداوند، بصیرت مردم و مجاهدت سربازان انقلاب و خانواده‌های شهدا گذشت و انقلاب را در برابر فتنه‌ها حفظ کردند.

وی ادامه داد: اکنون نیز دشمن همواره در پی فتنه است و بنا دارد با استفاده از ظرفیت فتنه‌گران داخلی اهداف خود را نهایی کند لذا باید این انقلاب را حفظ کنیم تا با توجه به فرمایش امام (ره) بتوانیم آن را به جهان صادر کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: در زمان انقلاب، چین، شوروی، آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر علیه ایران بودند همان طور که در جنگ احزاب تمام قدرت‌ها علیه اسلام بودند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: الگوی ما در دوران انقلاب پیامبر اکرم (ص) بودند که با وجود کمترین نیروی نظامی، سلاح و آذوقه در مقابل منافقین جنگیدند و ما نیز در انقلاب همین شرایط را داشتیم.

وی افزود: انقلاب ما ادامه نهضت انبیا و ائمه اطهار (ع) است و با توجه به فرازهایی از زیارت وارث می‌توان دریافت که امام حسین (ع) از آدم تا خاتم همان مسیر انبیا را طی کردند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه انقلاب ما وصل به انقلاب امام حسین (ع) است، اذعان کرد: زمان انقلاب یکی از شعارهایی که بین تمام شهرها و روستاها رایج بود این شعار بود که «نهضت ما حسینی است، رهبر ما خمینی (ره) است» لذا می‌توان دریافت که ریشه انقلاب از کجا بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: اکنون دو صف از اشخاص در دنیا وجود دارند که یک صف شامل فرعونیان، ابوجهل‌ها و معاویه‌ها هست و در مقابل آن‌ها پیامبران، ائمه (ع) و امامان و انسان‌های نیک مانند امثال سید حسن مدرس، آیت‌الله کاشانی‌ها، میرزا کوچک‌خان جنگلی‌ها، شهدا، رزمندگان و مدافعان حرم، مبارزان در مقابل فتنه‌ها هستند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: اکنون می‌بینیم که امریکایی‌هایی‌ها دائم از طریق رسانه‌های معاند مردم را به شورش، فتنه، مخالف با قرآن، رهبر و اسلام دعوت می‌کنند و در مقابل امام (ره)، مقام معظم رهبری، متدینین و سرداران بزرگ دائم ما را به سمت خوبی‌ها راهنمایی می‌کنند.

وی ادامه داد: دشمن در نظر دارد نور خدا که همان ائمه اطهار، قرآن و مساجد است را خاموش کند اما خداوند پیروزی دین را از ما خواسته است و وعده داده که حتماً این زمین در اختیار بندگان شایسته قرار خواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان گفت: فتنه‌ها، جنگ‌ها، تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی همه امتحان خدا است که در نهایت آن که پیروز می‌شود اراده خداست و آن که روسیاه و شکسته می‌شود افرادی هستند که در مقابل خداوند ایستادند.

الگوی ما در انقلاب و جنگ تحمیلی پیامبر اکرم (ص) بود

انتهای خبر /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha