جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
نعمت الله آزموده

حوزه / مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: فقدان روحیه و مدیریت جهادی و گرایش مدیران به سمت اشرافی گری و فاصله گرفتن از مردم از عوامل اصلی عدم پشتیبانی از تولید و اقتصاد پویا در دهه ۹۰ بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در نشست با طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و ناخرسندی ایشان از نابسامانی اقتصادی در دهه ۹۰، به تبیین چرایی این نابسامانی و راهکار رفع آن پرداخت.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به اینکه یکی از عوامل مهم این نابسامانی، ناهماهنگی بین تیم اقتصادی دولت در دو دوره قبل بود، گفت: در نهاد ریاست جمهوری میان آنچه از دیدگاه‌های اقتصادی و روش‌های اجرایی با محوریت رئیس نهاد و معاون اول و معاون اقتصادی می‌گذشت تفاوت زیادی بود. این در حالی بود که سازمان برنامه‌ و بودجه وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی از یک‌سو و وزارتخانه‌های اقتصادی مانند نفت و جهاد کشاورزی و صمت، لجام‌گسیختگی فکری و ناهماهنگی رفتاری وجود داشت و همین امر باعث بروز تکانه‌های شدید اقتصادی و حتی سیاسی و امنیتی مانند آشوب‌های بنزینی شد.

وی خاطرنشان کرد: علت اصلی دیگر فقدان روحیه جهادی و مدیریت جهادیِ برآمده از فاصله گرفتن از مردم و نزدیک شدن به زندگی اشرافی و گرفتار شدن مسئولان به تنبلی و کسالت و روزمرگی و بی‌اعتمادی به ظرفیت داخلی و نیروی عظیم جوانان در عرصه‌های مختلف اقتصادی و مدیریت اقتصادی است که چه‌بسا مهم‌ترین مانع در پشتیبانی از تولید و جهش تولید و اقتصاد پویا و فعال بود.

حجت‌الاسلام آزموده اظهار کرد: بررسی عوامل فوق صرفاً یک یادآوری تحلیلی نیست، بلکه این بررسی کوتاه بیشتر برای درس‌آموزی و عبرت‌آموزی از دوران سختی است که در ده سال گذشته و خصوصاً پنج سال اخیر بر مردم صبور و نجیب ما طی شده است.

وی تصریح کرد: سخنان اخیر رهبر انقلاب در نارضایتی از وضعیت اقتصادی و دولت‌های ده سال اخیر، انذار مقام ولایت و زعامت امت برای دولتمردان کنونی اعم از دولت و مجلس و قوه قضائیه است.

حجت‌الاسلام آزموده خاطرنشان کرد: در دوره کنونی بارقه‌های از امید که در روحیه جهادی و مدیریت جهادی حاکم بر دولت دیده می‌شود هم باید به بدنه میانی دولت سرایت پیدا کند و نهادینه شود و هم تمامی عرصه‌ها را در بر بگیرد.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: انتظار می‌رود قوای سه‌گانه بخصوص دولت سیزدهم باید دغدغه‌های مردم و رهبری را به‌درستی تلقی کنند و برای آن برنامه داشته باشند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha