شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / مراسم بزرگداشت آیت الله صافی گلپایگانی(ره) در شهر ازندریان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: یکی از خصوصیت‌های ویژه حضرت آیت الله صافی گلپایگانی(ره)، حساسیت و تعصب نسبت به مسئله مهدویت بود و این دغدغه تا جایی خودش را نشان می داد که ایشان شخصاً برخی از مسائل را پیگیری می کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی صبح امروز با تاکید بر اینکه در طول تاریخ علما نقش بسزایی برای حفاظت از دین بر عهده داشته‌اند، اظهار داشت: برای آنکه امروز ما سر سفره دین بنشینیم خون دل‌های فراوانی توسط علما و بزرگان خورده شده است و لذا مراقبت از آن یک وظیفه جدی برای همه ما است.

وی با بیان اینکه خیلی‌ها تلاش کردند تا نام و اثری از اسلام و اهل بیت باقی نماند، گفت: بنا به روایتی از امام هادی (ع)، اگر عالمان دینی و خون دل خوردن‌های آنان در دوران غیبت نبود، امروز نامی از دین خدا وجود نداشت.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه مشکل دشمن، اصل اسلام است، مطرح کرد: امروز شرایط با وجود فضای مجازی و فضای رسانه‌ای دشمن بسیار سخت‌تر شده و دشمن با استفاده از ابزارهای مختلف به دنبال ضربه زدن به اسلام است.

وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی این هجمه‌ها چندین برابر شده است، اظهار داشت: تهاجمات علیه اسلام، پس از پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به دوران صدر اسلام نزدیک به سه برابر شده است و این نشان از قدرت جهان شیعه دارد.

نماینده ولی فقیه همدان افزود: با وجود تمام سنگ اندازی ها و تلاش دشمن، اما امروز به جایی رسیده‌ایم که مردم از ۸۰ کشور برای گذراندن دروس حوزوی و طلبگی در قم حاضر می‌شوند.

وی با بیان اینکه نقش مرجعیت و مراجع معظم تقلید در این عرصه بسیار پر رنگ بوده است، عنوان کرد: مرجعیت دغدغه مند، قوت قلب شیعیان هستند که توانسته‌اند جامعه اسلامی را از پیچ‌های خطرناک عبور دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با گرامیداشت یاد آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (ره)، یادآور شد: یکی از خصوصیت‌های ویژه ایشان، حساسیت و تعصب نسبت به مسئله مهدویت بود و این دغدغه تا جایی خودش را نشان می‌داد که ایشان شخصاً برخی از مسائل را پیگیری می‌کردند.

وی با تبریک ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: مردم در این کشور انقلاب کردند تا خودشان سرنوشت خود را تعیین کنند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه مردم در انقلاب اسلامی دغدغه حفظ دین را داشتند، عنوان کرد: با وجود اختلاف سلیقه سیاسی، مردم بارها ثابت کرده‌اند که سر اسلام با کسی معامله نخواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب متعلق به خود مردم است و خودشان نیز محافظ آن بوده و خواهند بود، گفت: هر کس به دنبال سو استفاده از این انقلاب باشد مردم او را کنار خواهند زد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مردم ایران اسلامی با تمام وجود پای انقلاب ایستاده‌اند، مطرح کرد: مسئولان در هر مقام و جایگاهی باید قدردان این مردم باشند و لذا امروز نوبت مسئولان است که با تمام وجود به مردم خدمت کنند.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha