یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
تصاویر/ همایش گرامیداشت شهدای محله حاجی پیرلو ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام امامی با بیان این‌که ایران در دوران پهلوی نگهبان آمریکا در منطقه بود، تصریح کرد: ایران در منطقه از منافع آمریکایی‌ها دفاع می‌کرد و سگ این کشور بر شاه ایران شرافت داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام منصور امامی، شامگاه یکشنبه در همایش بزرگداشت شهدای محله حاجی پیرلو ارومیه که در مسجد جامع حاجی پیرلو برگزار شد، اظهار داشت: شیعه برای بقای اسلام و دین، خون داده است و برای این که این دین به دست ما برسد شهدای زیادی تقدیم شده است.

وی ادامه داد: حتی در حکومت عثمانی که به ظاهر اسلام را یدک می‌کشید بسیاری از شیعیان مجبور بودند با تقیه زندگی کنند؛ در طول تاریخ شیعه اجازه استقلال نداشت و تبعیدها و شهادت‌ها را متحمل شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی ادامه داد: مردم در دوره پادشاهان فقط نوکری می‌کردند و اصلاً در انتخاب دولت‌ها و حکومت نقشی نداشتند و زیر چکمه‌های پادشاهان له‌شده بودند؛ انقلاب اسلامی اولین حکومت مردمی در ایران بود.

حجت الاسلام امامی با بیان این‌که ایران در دوران پهلوی نگهبان آمریکا در منطقه بود، تصریح کرد: در حمله آمریکا به فیلیپین ایران سوخت هواپیماهای آمریکا را می‌داد و در منطقه از منافع آمریکایی‌ها دفاع می‌کرد و سگ این کشور بر شاه ایران شرافت داشت.

وی افزود: حکومت پهلوی با کودتای آمریکا و انگلیس به قدرت رسید، اما انقلاب اسلامی به این تاریخ خاتمه داد و دانستن تاریخ کشور می‌تواند چراغ راه آیندگان باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، انقلاب اسلامی را زمینه ساز ظهور دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در سفر به اصفهان فرمودند، " کسی که لیاقت پستی را ندارد و آن را اشغال کرده است، شرعا مرتکب حرام شده است"، بنابراین نباید اجازه داد افرادی که انقلاب اسلامی را قبول ندارند بر مسندها قرار بگیرند، چرا که چنین افرادی آبروی دین و انقلابی که ۱۴۰۰ سال شیعه خون داده تا به وجود بیاید را می‌برند.

حجت الاسلام امامی گفت: امروز جوانان باید با تمام توان خود زیر بار مسئولیت‌ها بروند و لازم است پیام امام و شهدا را به عالم برسانند و همه ما وظیفه داریم از این نظام دفاع کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha