شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی

حوزه / نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه کمال مردانگی، جوانمردی و مروّت یک فضلیت اخلاقی است، گفت: انسان‌ها دوست دارند از ما عدالت ببینند و اینکه اهل فساد، تبعیض، ظلم و ستم نیستیم، البته گاهی اوقات انسان‌های غیرمنصف و مغرض می‌بینیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، شامگاه دوشنبه در درس اخلاق عمومی معاونت تهذیب حوزه علمیه کردستان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌هایی که ما انسان‌ها را در نگاه دیگران مورد ستایش قرار می‌دهد، مروت و جوانمردی است.

وی با بیان اینکه کمال مردانگی، جوانمردی و مروت یک فضلیت اخلاقی است، گفت: انسان‌ها دوست دارند از ما عدالت ببینند و اینکه اهل فساد، تبعیض، ظلم و ستم نیستیم، البته گاهی اوقات انسان‌های غیر منصف و مغرض می‌بینیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تصریح کرد: همه ما دوست داریم در بین مردم محبوب، محترم و با شخصیت باشیم، اما گاهی اوقات انسان‌هایی پیدا می‌شوند که به انسان بی‌احترامی و حسادت کرده و نمی‌توان در برابر آنها کاری کرد، ولی غلبه و عمومیت ندارند؛ حتی کفار و مشرکان به پیامبر (ص) شاعر مجنون و کذاب می‌گفتند، سوال اینجاست چه کنیم که دیگران در هنگام غیبت کردن و حرمت‌شکنی حواسشان باشد که این کار را نکنند.

وی به بیان روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) پرداخت و افزود: رسول اکرم (ص) فرموده «مَنْ عامَلَ النّاسَ فَلَمْ یَظْلِمْهُمْ وَ حَدَّثَهُم فَلَمْ یَکْذِبْهُم وَ وَعَدَهُم فَلَمْ یَخْلِفْهُم فَهُوَ مِمَّنْ کَمُلَتْ مُرُوءَتُهُ وَ ظَهَرَتْ عَدالَتُهُ وَ وَجَبَتْ اُخُوَّتُهُ وَ حَرُمَتْ غَیْبَتُهُ؛ هر کس در معاشرت با مردم به آنان ظلم نکند، دروغ نگوید و خلف وعده ننماید، جوانمردی‌اش کامل، عدالتش آشکار، برادری با او واجب و غیبتش حرام است.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با تأکید بر اینکه انسان در برخورد و رفتار با دیگران خوش‌اخلاق، شایسته و با مردم خلف وعده نکنیم، اظهار کرد: امیدوارم که خداوند متعال به همه ما انسان‌ها این توفیق را بدهد که امانتدار و در معاشرت با مردم صادق و به کسی ظلم نکنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha