یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1007171
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵
کتاب هفت خان شستن

حوزه/ کتاب هفت خان شستن با موضوع خاطرات طلاب و گروه‌های جهادی فعال در تغسیل و تدفین اموات کرونایی در سال ۱۳۹۹ منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «هفت خان شستن»، سومین جلد از مجموعه عناوین انتشارات راه یار در رده «مدافعان سلامت» است که محمدحسین عظیمی و زهراسادات هاشمی، تحقیق و محمدجواد رحیمی نیز تدوین آن را بر عهده داشته اند.

بر اساس این گزارش، این کتاب با موضوع خاطرات طلاب و گروه‌های جهادی فعال در تغسیل و تدفین اموات کرونایی در سال ۱۳۹۹ منتشر شده است.

در بخشی از مقدمه کتاب «هفت خان شستن» آمده است:

... از بس توی گوشمان خوانده بودند که عصبی و عقب مانده هستیم، داشت باورمان می‌شد؛ اما به وقت کرونا، نه به فروشگاهی حمله کردیم، نه حرمت کسی را شکستیم و نه به داروها و وسایل بهداشتی بقیه کشورها چشم طمع دوختیم. به جای همه اینها رفتیم پای کار. یکی برای تولید ماسک داوطلب شد، یکی برای ضدعفونی معابر. پرستارها هم رفتند توی دهان شیر تا مردمشان را نجات دهند. حتی برای حفظ حرمت اموات کرونایی، عده‌ای داوطلب شدند، پیه همه چیز را به تنشان مالیدند و رفتند توی غسالخانه. انگار حال و هوای دهه شصت را از پستوی تاریخ درآورده بودند تا یک بار دیگر تکرار شود.

اگر خبر این فداکاری‌ها کنار تخت بیمارستان‌ها، کنج کارگاه‌های تولید ماسک، کف خیابان‌ها یا روی سنگ غسالخانه‌ها جا می‌ماند و فراموش می‌شد، برخی رسانه‌ها بدون هیچ دست اندازی ذهن مخاطب‌هایشان را عاریه می‌گرفتند و همه چیز را تحریف می‌کردند. در این بمباران خبری و تحریف وقت و بی وقت حقایق، ثبت و نشر خاطرات نیروهای جهادی می‌توانست مثل شلیک منور، راه و بی راه را از هم جدا کند. این شد که به سراغ تیم غسالخانه شیراز رفتیم و پای صحبت‌های آنها نشستیم تا خاطراتشان را در قالب کتابِ پیشِ رو منتشر کنیم ….

"هفت خان شستن" را از دست ندهید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha