شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: وظیفه ما در حال حاضر جهاد تبیین است یعنی اولاً باید از برکات، آثار و دستاوردهای انقلاب اسلامی آگاه شویم و سپس برای دیگران بازگو کنیم؛ اما مسئولیت دوم ما آن است که کاستی‌هایی که در کشور وجود دارد را برطرف کنیم و آن دسته از مشکلات را که از ناحیه دشمن ایجاد شده را برای مردم بازگو کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا، امروز در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که در مسجد امام حسن عسکری (ع) شهرک کوثر قزوین برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: شاخصه انقلاب اسلامی این است که به دنبال اقامه دین و آموزه‌های اسلامی در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۴۰۰ سال از بعثت پیغمبر اکرم (ص) می‌گذرد و ما تاکنون حکومتی شیعی با این وسعت و قدرت نداشته‌ایم، فقط در دوره حضرت امیر (ع) چهار سال و نیم حکومت علوی که صاحبش امام معصوم (ع) بوده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: در چهار سال و نیم حکومت امام علی علیه السلام گرفتاری‌های زیادی برای آن حضرت ایجاد کردند، تقریباً سه تا جنگ خانمان سوز بین مسلمانان برپا شد و فرصت برپایی یک حکومت عدل علوی آنگونه که باید حضرت امیر پیدا نکرد.

وی ادامه داد: خدای متعال چنین توفیقی را به مسلمانان داده است آن هم به طور خاص به ما ایرانی‌ها داده است که بانی اقامه حکومت اسلامی با مشخصات شیعی بشویم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با بیان اینکه برای پیروزی انقلابی مردم زحمات بسیاری کشیده‌اند، عنوان کرد: اگر بخواهیم فداکاری‌ها ایثارها از خودگذشتگی ها و خون دادن‌های ملت را به قیمت دربیاوریم نمی‌شود و قادر نیستیم قیمت بگذاریم و محاسبه کنیم مگر خون دویست و چهل پنجاه هزار شهیدی که برای انقلاب اسلامی از ابتدا تا به امروز آن هم شهدایی که گل سرسبد جامعه بودند را می‌توانیم به قیمت درآوریم؟

وی اظهار کرد: امروز بحمدالله عراق حکومتش شیعی شده است، اما همچنان آمریکا بر آن نفوذ دارد، به طوری که رئیس جمهور آمریکا از رئیس جمهور عراق اجازه نمی‌گیرد و بدون اجازه وارد پایگاه نظامی خودشان در عراق می‌شود، البته مردم ما فراموش نمی‌کنند که یک روز ایران هم همین طور بود. رؤسای جمهور آمریکا، شوروی و انگلیس بدون اطلاع شاه به ایران می‌آمدند و برای کشور ما تصمیم می‌گرفتند و شاه مملکت نمی‌توانست کاری بکند.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: امروز مردم می‌بینند که کشورشان و حکومت جمهوری اسلامی به یک قدرت منطقه‌ای بلکه جهانی تبدیل شده است و توانسته لرزه به اندام دشمنان بیندازد.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: به پشتوانه مردم این قدرت و اقتدار ایجاد شده است و اگر روزی خدایی ناکرده مردم پشتوانه‌ی انقلاب نباشند. این انقلاب نمی‌تواند اقتدار داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: اگر پای انقلاب بایستیم و اشکال‌هایی که وجود دارد و به ما بر می‌گردد را اصلاح کنیم، مردم امیدوارتر می‌شوند؛ بخشی از کاستی‌ها و مشکلات که البته بسیار است به دشمنان خارجی برمی‌گردد؛ همان‌هایی که به دنبال خالی کردن امید از دل مردم عزیز ایران هستند.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: وظیفه ما در حال حاضر جهاد تبیین است یعنی اولاً باید از برکات، آثار و دستاوردهای انقلاب اسلامی آگاه شویم و سپس برای دیگران بازگو کنیم؛ اما مسئولیت دوم ما آن است که کاستی‌هایی که در کشور وجود دارد را برطرف کنیم و آن دسته از مشکلات را که از ناحیه دشمن ایجاد شده را برای مردم بازگو کنیم تا مردم بدانند اغلب مشکلات به واسطه دشمن ایجاد شده است. این امر دلبستگی مردم به انقلاب را بیشتر و خباثت و پلیدی دشمن را آشکارتر می‌سازد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha