چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کلمبیا

حوزه/ نامزد ریاست‌جمهوری کلمبیا در گفت‌وگو با خبرگزاری سمانا اظهار داشت: برخی از مسیحیان هستند که در کلیسا زانو زده و مشغول عبادت می‌شوند، ولی به اوریبه (رئیس‌جمهور سابق کلمبیا) که قاتل کودکان است، رأی می‌دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، در روزهای اخیر، گوستاوو پترو، سناتور و نامزد ریاست‌جمهوری کلمبیا، با گنجاندن واژه «عیسی» در سخنرانی‌های خود موجب شگفتی همگان شده است. او حتی از «عیسای فقرا» صحبت کرده است. بااین‌حال، او گروه‌های مسیحی را به‌شدت مورد انتقاد قرار داده و آن‌ها را به دروغگویی متهم کرده است. به‌راستی او به کدام خدا اعتقاد دارد؟

پترو در گفت‌وگو با سمنا اذعان کرد که دارای پیشینه کاتولیک است؛ زیرا مدرسه‌ای که در دوره دبیرستان در آن تحصیل کرده توسط کشیش‌ها اداره می‌شده است. وی در آنجا با الهیات رهایی‌بخش آشنا شده است.

این نامزد ریاست‌جمهوری کلمبیا افزود: «الهیات رهایی‌بخش چیست؟ گزینه‌ای که همیشه موردعلاقه فقرای مسیحی بوده است.»

با وجود این‌که پترو در مدرسه‌ای کاتولیک آموزش دیده، نه به مراسم عشای ربانی می‌رود و نه اهل نیایش است؛ زیرا به عقیده او این کارها بیش‌تر مربوط به ظاهر دین است و آنچه برای او اهمیت دارد، تعهد است.

پترو در همین راستا به سمانا می‌گوید: «در الهیات رهایی‌بخش، آنچه مهم است پوسته دین نیست، بلکه تعهد است. من کاتولیک‌هایی را دیده‌ام که در کلیساها زانو زده و به عبادت می‌پردازند، بااین‌حال به اوریبه رأی می‌دهند تا کودکان را قتل‌عام کند. من به این تشریفات اعتقاد ندارم، بلکه به تعهد اعتقاد دارم.»

درهرصورت این موضوع که پترو تصمیم گرفته است «عیسی» را در سخنرانی‌های خود بگنجاند، باعث کنجکاوی بسیاری از مردم شده است. برخی معتقدند این عمل بخشی از راهبرد انتخاباتی او می‌باشد؛ زیرا واضح است که دین نامزدهای انتخابات، وزنه سنگینی برای آن‌ها محسوب می‌شود. نمی‌توان فراموش کرد که مردم ما پیوسته خود را وقف قلب مقدس عیسی کرده‌اند. بر اساس نظرسنجی گسترده‌ای که توسط مرکز مشاوره ملی انجام شده است، تنها یک درصد از مردم مایلند به یک نامزد بی‌دین رأی دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    0 0
    مهم ایت اسی که چند درصد از مردم ایرات مایلند به یک نامزد بی‌دین رأی دهند.
  • آخر پاییز مهمه IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    0 0
    هواها به سرانجام صاحبانشان دچار می شوند. اذا ظهرت الآجال افتضحت الآمال، وقتی مرگها فرا می رسد آرزوهای کاذب رسوا می شوند. مهم توان پاسخ گویی در محضر ربوبیست ، قلت و کثرت افراد برای جهنم مشکلی ندارد. يَوْمَ نَقُولُ لِجَهَنَّمَ هَلِ امْتَلَأْتِ وَ تَقُولُ هَلْ مِنْ مَزِيدٍ . روزى كه به دوزخ گوييم: آيا پر شدى؟ و او گويد: آيا بيش از اين هم هست؟ سوره ق آیه ۳۰.
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    0 0
    پوسته هسته کردن و همان تبعیض در پذیرش دینیات که حاکی از کفر است. گر چه غیر مسلمان هر که باشد کافر است ، اما اینها از دور داد می زنند که ما در همان دین ادعاییمان هم صادق نیستیم و راه شیطان که نعوذ بالله خود را عالم تر از خدا فرض کرد در پیش می گیریم.