چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به اجرا و توجه به آرمان‌های انقلاب تذکر داده‌اند، گفت: اگر گاهی از موارد در طول ۴۳ سال گذشته خطاهایی را از مسئولان دیده‌ایم، نباید آن را به پای انقلاب بنویسیم، چرا که اصل انقلاب همان چیزی است که بارها توسط امام و رهبری بیان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام‌والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، یکی از مصادیق تقوا را حمایت از حرکت‌های اجتماعی که در مسیر تحقق آرمان الهی است، دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک طرح اجتماعی برای تحقق حیات معقول در جامعه و انتخاب تاریخی ملتی برای آزادی، استقلال و تغییر در جهت گیری کلی جامعه بود.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی تمام نقشه‌های دشمنان را بر هم زد، گفت: برای آشنایی و درک میزان اهمیت انقلاب اسلامی، باید به جامعیت این انقلاب در آرمان‌ها و اهدافش توجه کرد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی جامع در اهداف بود، مطرح کرد: انقلاب اهداف و پنجره‌های جدیدی، مبتنی بر تکریم انسان و تحقق حیاط معقول بشر، برای تمدن بشری گشود.

وی ادامه داد: از روزهای اول انقلاب کمیته‌هایی چون سپاه برای امنیت، ۱۵ خرداد، جهاد سازندگی و بنیاد مسکن برای محرومیت زدایی و سازمان تبلیغات برای مسائل معنوی توسط حضرت امام (ره) در کشور تشکیل شد.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه در کنار مسائل اقتصادی، انقلاب برای معنویت نیز برنامه داشت، مطرح کرد: استکبار پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنی خود با انقلاب را آغاز کرد و لحظه لحظه برای ضربه زدن به نظام مقدس اسلامی در حال طراحی نقشه بود.

انقلاب اسلامی یک طرح اجتماعی برای تحقق حیات معقول است

وی افزود: بنا بر تحلیل دشمن، با پیروزی انقلاب اسلامی، زلزله‌ای در ایران در حال رخ دادن است که همه دنیا را تکان خواهد داد و لذا به خوبی دشمن فهمید که این حرکت منافع همه مستکبران را تهدید خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه دشمن هیچ گاه نمی‌تواند استقلال یک کشور دیگر را مشاهده کند، گفت: دشمن خود را کدخدای عالم می‌داند و نمی‌تواند اجازه دهد که ملتی در دنیا مستقل باشد.

وی با بیان اینکه اصل انقلاب آن چیزی است که امامین انقلاب آن را مطرح می‌کنند، اظهار داشت: حضرت امام (ره) خود را خادم ملت می‌دانستند و این اتمام حجتی برای کسانی است که بعد از انقلاب مسئولیت می‌پذیرند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: هر کس مسئولیتی در نظام دارد باید خود را خادم مردم بداند، آن هم به معنای واقعی کلمه و نه در شعار و وعده.

وی با اشاره به اینکه امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به اجرا و توجه به آرمان‌های انقلاب تذکر داده‌اند، گفت: اگر گاهی از موارد در طول ۴۳ سال گذشته خطاهایی را از مسئولان دیده‌ایم، نباید آن را به پای انقلاب بنویسیم، چرا که اصل انقلاب همان چیزی است که بارها توسط امام و رهبری بیان شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر اینکه مردم انقلاب کردند تا دیگر شاهد تجمل و فساد نباشد، خاطر نشان کرد: کاغذ بازی در ادارات، تجملات، حقوق‌های نجوی همه فساد است و لذا ضروری است تا در ادارات از تجمل و اصراف دوری کنیم.

مردم بازهم به موقع به میدان آمدند، دیگر نوبت مسئولان است

وی با بیان اینکه مسئولان کار مردم را باید به دقت و درستی انجام دهند، گفت: مسئولان باید این صحنه‌ها را مشاهده کنند و ببینند که مردم با وجود تمام هجمه‌ها بازهم در صحنه‌ها حضور دارند و امروز دیگر نوبت مسئولان است.

امام جمعه همدان با تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی خودرویی در همدان و در سراسر کشور، یادآور شد: این تجمعات، در دل دوستان انقلاب امید و در دل دشمنان رعب و وحشت ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه البته در بعضی از بخش‌ها در سال‌های گذشته با ضعف‌هایی مواجه بودیم، عنوان کرد: متأسفانه دشمن با سو استفاده از این نقاط ضعف، تلاش می‌کند تا با بزرگ نشان دادن آن، دستاوردهای انقلاب را زیر سوال ببرد.

سفارش‌های امام خمینی (ره) به مردم

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به دو سفارش امام خمینی (ره) به مردم، خاطر نشان کرد: اولین سفارش حضرت امام (ره)، مراقبت از انقلاب برای آنکه به دست نااهلان بیفتد بود، به معنای دیگر، حفاظت از انقلاب برای آنکه سیاسی‌های غرب زده و افرادی که اعتقادی به انقلاب و مستضعفان ندارند، به این انقلاب مسلط نشوند.

وی دومین سفارش رهبر کبیر انقلاب را پشتیبانی از ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: ناخدایی که در طول ۴۳ سال گذشته این کشتی را از پیچ‌های خطرناک عبور داده، ولایت فقیه بوده است.

امام جمعه همدان همچنین با اشاره به سالروز صدور بیانیه گام دوم توسط مقام معظم رهبری، یادآور شد: امروز در گام دوم انقلاب قرار داریم و لازم است تا قدم‌های خود را استوارتر و با اراده بیشتر در این مسیر قرار دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha