شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه سيريك

حوزه/امام جمعه سیریک با تاکید بر ضرورت الگوبرداری جوانان از امام جواد(ع)، گفت: جوانان و نوجوانان بدانند که آن‌ها هم می‌توانند با تزکیه نفس و توکل به خدا مراتب بالایی را در علم و معنویت به دست بیاورند.

حجت‌الاسلام محسن سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ضمن تبریک ولادت باسعادت امام جواد علیه السلام اظهار داشت: امام جواد به عنوان جوان‌ترین امام، در سنین کودکی به امامت رسید.

وی بیان کرد: امام جواد (ع) بزرگ‌ترین چراغ راه جوانان ما است؛ در زمان امام رضا علیه‌السلام اگر کسی به مشکل بر می‌خورد فرد را به طرف جواد الائمه (ع) می‌فرستادند تا ایشان مشکل را حل کند.

امام جمعه سیریک تاکید کرد: کسی که اهل‌بیت علیهم‌السلام را الگوی خود قرار دهد هیچ‌گاه شکست نمی‌خورد؛ رسیدن به عزت در گرو این است که جوانان سیره مبارک حضرت جوادالائمه را مطالعه و به قدر وسعشان عمل کنند.

وی با تاکید بر ضرورت الگوبرداری جوانان از امام جواد (ع)، افزود: جوانان و نوجوانان بدانند که آن‌ها هم می‌توانند با تزکیه نفس و توکل به خدا مراتب بالایی را در علم و معنویت به دست بیاورند.

امام جمعه سیریک ادامه داد: جوانان توان، ظرفیت و استعدادهای فراوانی دارند، پس با خودباوری بیشتر و توکل، می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند، برای مثال جوانان ابتدای انقلاب با دست خالی، همت و توکل بر خدا توانستند در عرصه‌های مختلف مدیریتی، جنگ، جهاد علمی و تولید خوش بدرخشند و کشور را به ساحل امن آرامش برسانند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha