شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام فلاحتی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در گیلان، اعضای شورای سیاستگذاری دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه استان را منصوب و معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی طی احکامی، حجت الاسلام والمسلمین قاسم علیپور مدیر حوزه علمیه استان گیلان؛ حجت الاسلام علی محمد عباسی نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان؛ فرید نجفی رئیس دانشگاه گیلان و محمد دوستار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان را به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه استان منصوب و معرفی کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در جلسه شورای سیاستگذاری دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه استان، اظهار کرد: تشکیل این دبیرخانه می‌تواند فصل جدیدی برای بعضی اهداف ایجاد کند.

وی، دغدغه رؤسای دانشگاه‌ها و حوزه‌ها را ستودنی عنوان کرد و افزود: مطرح کردن وحدت حوزه و دانشگاه سبب تغییر نگاه‌های منفی نسبت به این دو مرکز دانشی شده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه هدف از وحدت حوزه و دانشگاه این نیست حوزوی دانشگاهی یا دانشگاهی حوزوی شود، تصریح کرد: شایسته است این مراکز دانشی از فضای تعلیم و تعلم همدیگر اطلاع داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، رسیدن به تمدن اسلامی را نیازمند همراهی و وحدت حوزه و دانشگاه خواند و بیان کرد: نظام اسلامی در صدد است دو مرکز دانشی حوزه و دانشگاه در فضای تعاملی بتوانند تمدن اسلامی را محقق کنند.

وی، درک متقابل حوزه و دانشگاه را هنر انقلاب عنوان کرد و گفت: در سایه انقلاب اسلامی فرهیختگان حوزه و دانشگاه همدیگر را درک می‌کنند و بر این اساس اگر درک تعاملی برای طرفین ایجاد شود، بسیار اثرگذار است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه خروجی حوزه و دانشگاه باید انسان سازی باشد، خاطرنشان کرد: منابع انسانی باید به گونه‌ای تربیت شوند که دارای اقناع روحی باشند.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha