سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
استاندار کردستان

حوزه / استاندار کردستان گفت: امروز مردم نیازمند مدیرانی خدمتگزار و عملگرا هستند و باید معضلات و نارسایی‌ها از نزدیک دیده شو، لذا مدیر پشت میز نشین هرگز نمی‌تواند دردی از جامعه را دوا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، شامگاه شنبه در نشستی با روحانیون اهل سنت و تشیع شهرستان کامیاران اظهار داشت: دشمنان تحمل وحدت و برادری مردم کردستان را ندارند و برای از بین رفتن این انسجام دست به هر کاری می‌زنند.

استاندار کردستان تاکید کرد: باید در مقابله به شبهات عقیدتی دشمنان که هدفشان تخریب اسلام، نظام و انقلاب است هوشیارانه و با بصیرت عمل کنیم؛ خوشبختانه مسئله‌ای به نام ناامنی در کردستان نداریم، لذا تلاش این عناصر خودفروخته از بین بردن امنیت در منطقه و کل استان است.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه وحدت در شهرستان کامیاران برای سایر نقاط کشور و استان می‌تواند یک الگوی کامل باشد، عنوان کرد: خوشبختانه روحانیون سنی و شیعه در کردستان مشغول بسط و گسترش مبانی دینی و اسلامی هستند و تاکنون خبری از تقابل بین این دو مذهب در این خطه دیده نشده است که این نشان دهنده بصیرت بالای علما، روحانیون و مردم این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه مشترکات بین اهل سنت و تشیع بی شمار است، گفت: امروز مردم نیازمند مدیرانی خدمتگزار و عملگرا هستند؛ باید معضلات و نارسایی‌ها از نزدیک دیده شود؛ مدیر پشت میز نشین هرگز نمی‌تواند دردی از جامعه را دوا کند.

برای مقابله با جریان‌های سلفی در کامیاران چاره اندیشی شود

در ادامه این دیدار، ماموستا سیدمحسن حسینی، امام جمعه اهل سنت کامیاران نیز در سخنانی گفت: متأسفانه شاهد فعالیت جریان‌های سفلی در شهرستان کامیاران هستیم که باید برای این امر چاره‌ای اندیشیده شود.

امام جمعه اهل سنت کامیاران ادامه داد: از مسئولان درخواست داریم که در کنار توجه به مسائل عمرانی به امور دینی و مذهبی مردم نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مدارس علمیه اهل سنت و تشیع کامیاران نیازمند حمایت هستند

حجت الاسلام احمد زارعی، امام جمعه کامیاران نیز در این دیدار، گفت: حوزه علمیه اهل سنت شهرستان کامیاران به نام مدرسه امام شافعی به دلیل کمبود بودجه تعطیل است، البته وضعیت مدرسه علمیه اهل تشیع این شهرستان نیز حال و روز خوشی ندارد.

امام جمعه اهل تشیع کامیاران خاطرنشان کرد: با وجود کمبودهای فراوانی که در کامیاران شاهد آن هستیم، ولی وحدت و انسجام مردم این خطه مثال‌زدنی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha