شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
صفایی

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه آیت‌الله خوشوقت(ره) مورد توجه مرحوم علامه طباطبایی(ره) بود، تصریح کرد: شاید بتوان گفت حضرت آیت‌الله خوشوقت آخرین نسل از نسل طلایی اخلاق و عرفان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، مراسم نهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله خوشوقت (ره) امروز به صورت حضوری و مجازی از طرف مؤسسه حوزوی صاحب الأمر (عج) قم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر به صورت ارتباط تصویری در نماز خانه مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری که از شاگردان نزدیک مرحوم حضرت آیت الله خوشوقت بوده است، در این مراسم اظهار کرد: سخن گفتن از شخصیت حضرت آیت الله خوشوقت که واقعاً با خودش بسیاری از سجایا، صفات و ویژگی‌ها را برد و در فضای دنیا نه بیان کرد و نه بیان شد، بسیار سخت است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: مرحوم حضرت آیت‌الله خوشوقت در همه‌ی ابعاد معارف اسلامی - چه نظری و چه عملی و کاربردی- دارای قدرت بالای اجتهاد بود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه حضرت آیت‌الله خوشوقت مورد توجه مرحوم علامه طباطبایی بود، تصریح کرد: شاید بتوان گفت حضرت آیت‌الله خوشوقت آخرین نسل از نسل طلایی اخلاق و عرفان بود و بعد از آن یک محرومیتی فضا را گرفته که امیدواریم خدا عنایتی کند.

امام جمعه بوشهر افزود: حضرت آیت‌الله خوشوقت انسانی کامل بوده و در واقع خود را به معنی واقعی تربیت درونی کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری در ادامه با اشاره به ارزش طلبگی، افزود: طلبگی شما نشان از این است که خداوند شما را برگزیده و می‌خواهد شما را در مسیر بزرگی، بزرگواری و آقایی قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: هرگاه خداوند بخواهد به یک نفر بالاترین درجه را بدهد او را عالم در دین می‌کند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه بزرگی یک چیز به این است که خداوند آن را بزرگ دارد، افزود: طلبگی یک نعمت بزرگ است که با هیچ چیز قابل قیاس نیست.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یاسین IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    71 0
    با احترام، عبارت "آخرین نسل از نسل طلایی اخلاق و عرفان" نه به لحاظ انشایی و نه محتوا و مصداق، صحیح به نظر نمی‌رسد! اگر منظور "آخرین فرد یا شخصیت از نسل طلایی..." باشد، بازهم دقیق نیست. گوینده محترم این سخن، بهتر از ما می‌دانند که زنجیره مبارک نسل طلایی عالمان ربانی هیچ‌گاه منقطع نمی‌شود و بفضل‌الله والمنة در سایه‌سار عنایات عمیم قطب عالم امکان، حضرت بقیةالله‌الاعظم، الامام حجةبن‌الحسن العسکری المهدی الموجود الموعود، روحی و ارواح‌العالمین لتراب مقدمه‌الفداء و عجل‌الله‌ تعالی فرجه‌الشریف، در هر عصر و مصری، وجود ارزشمند اولیای الهی چون ستارگان درخشانی در امتداد شعاع وجود قدسی آن شمس عالم‌تاب، روشن‌گر راه آحاد بشر هستند؛ و صدالبته ندیدن و نشناختن ما، دلیل نبود چنین شخصیت‌های گران‌قدر و خدای ناکرده قطع رحمت حضرت ربّ‌العالمین در استمرار این نسل مبارک نبوده و نیست. به قول جناب شمس‌الدین محمد، حافظ شیرازی رحمةالله‌علیه: "شد آن‌که اهل‌ نظر بر کناره می‌رفتند/ هزار گونه سخن در دهان و لب خاموش"!
  • عبدالله IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    30 0
    "شاید بتوان گفت حضرت آیت‌الله خوشوقت آخرین نسل از نسل طلایی اخلاق و عرفان بود و بعد از آن یک محرومیتی فضا را گرفته که امیدواریم خدا عنایتی کند..."! هرچند هر عالم بزرگواری جای خود را دارد و مطابق روایت شریف نبوی صلی‌الله‌علیه وآله: "اذا مات العالم الفقیه ثلم فی‌الاسلام ثلمة لایسدها شیء" اما بیان این‌که "یک محرومیتی فضا را گرفته" درست نیست. ظاهراً آقای صفایی بوشهری توجه نکرده‌اند که مراجع بزرگوار ما از برجسته‌ترین اساتید اخلاق و عرفان هستند و برکات وجود مبارک ایشان به‌ویژه استاد عالی‌قدر، عالم ربانی و فقیه صمدانی، حضرت آیةالله‌المعظم آقای جوادی آملی دام‌ظله‌الوارف بحمدالله روشنی‌بخش حوزه‌های علمیه و جامعه اسلامی است.