جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اردبیل

حوزه/ معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه دنیا گرایی مانع هدایت است، اظهار کرد: قلبی که با تمایلات نفسانی انس گرفته و شیفته امور دنیوی است، از هدایت الهی بی بهره بوده و نمی‌تواند با امام زمان (عج) ارتباط داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد واحدی در آئین طلیعه حضور طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه فاطمیه سلام الله علیها مشکین‌شهر که در سالن همایش این مجموعه برگزار شد، گفت: آدمی در مسیر تکامل خود با دو جریان هدایت و ضلالت روبروست و می‌تواند در مسیری حرکت کند که به کمال خاص وجودی‌اش نائل شده یا در مسیر مخالف آن سیر نماید.

وی، افزود: عدم شناخت صحیح از خود، تمام همّ و غمّ انسان را معطوف به تعلقات دنیوی می‌کند تا جایی که امور پوچ را کمال می‌پندارد و سرمایه گران‌بهای عمر را در راه رسیدن به آن تباه می‌سازد.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه دنیا گرایی مانع هدایت است، اظهار کرد: قلبی که با تمایلات نفسانی انس گرفته و شیفته امور دنیوی است، از هدایت الهی بی بهره بوده و نمی‌تواند با امام زمان (عج) ارتباط داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین واحدی، طلبگی را مفتخر شدن به سربازی امام زمان عجل الله فرجه الشریف دانست و افزود: طلبه باید از ابتدای ورود به حوزه، تهذیب نفس جدی باشد و با علم و عمل خود لایق سربازی امام زمان (عج) و زینت آن حضرت شود.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران ، تصریح کرد: در مقام طلبگی باید از همه فرصت‌ها برای خدمت به اسلام و مسلمین استفاده کرد، زیرا سواد و موقعیت اجتماعی در صورتی برای طلبه مؤثر است که بتواند برای امام عصر (عج) مفید باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha