سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در قزوین در دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک، گفت: اگر به اعتماد مردم آسیب وارد شود سرمایه بزرگی را از دست می‌ دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در دیدار حسن بابایی، معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت: در حوزه اراضی و املاک به ویژه در بخش بیت‌المال نباید به میل و سلیقه و منافع شخصی، اتفاقی بیفتد تا در پیشگاه خداوند امانت دار خوبی باشیم.

وی افزود: اگر این موارد رعایت نشود شکم‌هایمان به حرام آلوده خواهد شد و در این صورت دیگر حوصله دین و عدالت را هم نداریم و رأفت و انسانیت در انسان می‌میرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: بسیاری از فتنه‌هایی که برای جامعه دردسر ایجاد می‌کند اگر ریشه‌یابی شود منشأ آن لقمه‌های حرام است در غیر این صورت از آدم سالم و مؤمن، فتنه بر نمی‌خیزد و آتش زبانه نمی‌کشد و از او خیر و خوبی به دیگران می‌رسد.

امام جمعه قزوین افزود: حتی اگر حضرات معصوم (ع) هم بر اساس ظواهر و شواهد حکمی صادر کنند، واقعیت مطلب تغییر نمی‌کند و اگر بدین وسیله مالی به کسی منتقل شود که در حقیقت خود فرد می‌داند مال او نیست آن شخص حق تصرف در آن را ندارد.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: اگر کسی از طهارت لقمه و طهارت روحی و دینی محروم باشد از فهم حقایق قرآنی و از انس و الفت با ولایت اهل بیت (ع) هم محروم خواهد شد.

وی بیان کرد: یکی از بزرگترین سرمایه‌های اجتماعی ما اعتماد مردم است اگر هر شخصی و جریانی مانع چشیدن حلاوت عدالت به ذائقه مردم شود این اعتماد آسیب می‌بیند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: همین مردم بودند که در انقلاب اسلامی با اعتماد به امام راحل و رهنمودهای ایشان دست طاغوت را کوتاه کردند و در دفاع مقدس مانع نفوذ دشمن شدند و همین مردم بودند که در فتنه‌ها جانشان را سپر کردند و به میدان رفتند و همین مردم بودند که با رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب پرچم دفاع از حرم را به اهتزاز درآوردند و جبهه مقاومت در مقابل کفر و استکبار جهانی را مستحکم کردند.

حسن بابایی در ابتدای این دیدار بیان کرد: ۱۶۲ میلیون هکتار کل مساحت کشور است که ۱۳۸ میلیون هکتار آن عرصه‌های ملی می‌باشد. در بدو شروع به کار، اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده بود و کاستی‌هایی وجود داشت و تا پایان سال ۹۸ باید حد نگار را تمام می‌کردیم که با توجه بهت اخیرها قرارگاه جهادی شهید سلیمانی را در این زمینه راه اندازی کردیم.

اگر اعتماد مردم آسیب ببیند سرمایه بزرگی را از دست می‌دهیم

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha