سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مرتضی مطیعی

حوزه/ امام جمعه سمنان با اشاره به جنگ روسیه علیه اوکراین، گفت: ماجرای اوکراین نشان داد کشوری که به غرب اعتماد کند ضرر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام (ره) این شهر گفت: طی یکسال گذشته اروپا و آمریکا تحریکات زیادی برای به اصرار واداشتن اوکراین به منظور الحاق به ناتو داشتند و زمینه تحریکاتی برای روسیه ایجاد کردند که منجر به جنگ شد.

وی تاکید کرد: امیدواریم این رویداد به جنگ جهانی منجر نشود زیرا در هر حال هر جنگی خسارت بار است و خوشحال به جنگ اوکراین و روسیه نیستیم چون جنگ برای مردم تلفات دارد و به ویژه برای محرومان هزینه بردار است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه اصل جنگ مطلب ناحقی است، گفت: متأسفانه دیروز پنجشنبه جنگ آغاز شد و روسیه به اوکراین حمله کرد. با ایران فاصله زیادی دارند، ولی در هر حال به عنوان انسان و مسلمان باید مطلع و موضع داشته باشیم.

وی تاکید کرد: اوکراین سال ١٩٩۵ سومین قدرت هسته‌ای جهان بود و با تضمین آمریکا و چند کشور تمام مراکز هسته‌ای خود را تحویل داد.

امام جمعه سمنان ادامه داد: اوکراین به تضمین آمریکایی امکانات هسته‌ای خود را تحویل داد در حالی که عده‌ای در داخل قول شفاهی آمریکا را تضمین می‌دانستند، اکنون باید درس گرفت که باید بر قدرت و داشته‌های خودمان اصرار داشته باشیم و آن را نگهداریم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بیان کرد که اکنون صنعت موشکی اقتدار کشور را تضمین کرده است و اصرار دشمنان برای مذاکره در این موضوع برای گرفتن این اقتدار است.

امام جمعه سمنان ابراز داشت: رئیس جمهور اوکراین به مردم گفت «در خانه بمانید، با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تلفنی صحبت کردم»، ولی آمریکا و ناتو فقط هنر کرده و گفته‌اند از نزدیک مواضع شما را رصد می‌کنیم و فقط تحریم‌هایی را اعمال می‌کنیم.

مطیعی گفت: این مسأله درس بزرگی داشت و نشان داد آن کشوری در این مسائل ضرر می‌کند که به این ابر قدرت‌ها و ابر جنایتکاران اعتماد کند و آنان را پشتوانه خود کند.

وی با اشاره به اینکه این ماجرا نشان داد افول آمریکا هر روز بیشتر و بیشتر نمایان می‌شود، ادامه داد: آمریکا زمانی خود را تنها کدخدای عالم می‌دانست و امروز قدرت حمایت از یک کشور را ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان به پرواز ۴۰ دقیقه‌ای پهپاد حسان از سوی مقاومت لبنان اشاره کرد گفت: این پهپاد در عمق ٧٠ کیلومتری در آسمان رژیم صهیونیستی فیلم گرفت و سالم بازگشت.

وی با بیان اینکه اسرائیل خود را ضامن امنیت حتی کشورهای عربی منطقه می‌داند، ادامه داد: باید گفت این رژیم در برابر یک پهپاد نمی‌تواند رهگیری و مقاومت کند پس چگونه است که ایران را تهدید می‌کند.

مطیعی افزود: به شیوخ منطقه نیز باید تذکر داد که اسرائیل نمی‌تواند امنیت خود را تأمین کند و این کشورها باید به عقل بیایند.

وی به مساله ظلم به دختران محجبه در هند نیز اشاره و اضافه کرد: در هند بی عدالتی و ظلم نسبت به حجاب اسلامی و مسلمانان و دختران محجبه روا داشته می‌شود در حالی که تنها خواسته آنها رفتن سر کلاس و تعلیم است.

وی گفت که روسری داشتن خلاف قانون هند نیست ولی مدتی است تندروها در هند به بهانه‌هایی علیه مسلمین اقداماتی می‌کنند.

مطیعی تاکید کرد: آن عده‌ای که به بهانه حمایت از حقوق زن شارلاتانیسم می‌کنند چرا اکنون در مساله هند موضع گیری نمی‌کنند.

امام جمعه سمنان به رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمینه طرحی برای فضای مجازی اشاره کرد و افزود: نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی که به صیانت موسوم شده است به حمایت از کاربران می‌پردازد، اولین مخالفان این نظام مخالفان نظام در شبکه‌های معاند آن سوی مرزها بودند و مردم را ترساندند که دسترسی آزاد به اینترنت هدف قرار گرفته است.

وی بیان کرد که هنوز قانون تصویب نشده است عده‌ای با غوغا سالاری، پایین آمدن سرعت اینترنت را بهانه اجرای این قانون برشمردند، در حالی که این طرح اصلش جلوگیری از ولنگاری است و اگر اجرا شود مطلوب است، از سویی رئیس جمهور دستور دادند که زمینه اینترنت امن و پرسرعت برای مردم فراهم شود.

مطیعی افزود: برنامه شاد برای نظام تعلیم و تربیت نمونه استفاده خوب از اینترنت است که پیوست فرهنگی نیاز داشت.

وی درباره نظر رهبر معظم انقلاب درباره فضای مجازی گفت که مقام معظم رهبری فرمودند «حقاً فضای مجازی قتلگاه جوانان و نوجوانان ماست» باید گفت حتی در کشورهای پیشرفته مانند انگلیس ضوابطی برای استفاده از اینترنت وجود دارد و فیلترینگ طبق ضوابط انجام می‌شود، پس دروازه و چارچوب ضرورت دارد.

مطیعی گفت: باید دقت کرد نباید در فضای دیگران بازی کنیم، باید دید دشمنان چه اهدافی را دنبال می‌کنند، دشمنان و منافقان جز ضربه زدن به جمهوری اسلامی هدفی ندارند باید در داخل دید عده‌ای چه مقصودی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه از مذاکره کنندگان ایرانی سربلند در وین قدردانی می‌کنیم، افزود: هم حامی آنان هستیم و خوشحالیم که منویات رهبر معظم انقلاب در برداشتن تحریم‌ها و گرفتن تضمین‌های اجرایی و راستی آزمایی در دستور کار مذاکره کنندگان قرار گرفت.

وی بیان کرد که وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کنندگان ایران کار را به جای خوبی رسانده‌اند و به دنبال ضمانت عملی از سوی طرف مقابل هستند که رویکرد مناسبی است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه بعثت پیامبر (ع) نعمت بزرگی بر ماست که در کلام الهی به «منت» عنوان شده که به معنای لطف و عنایت الهی به مؤمنین است که از بین خودشان پیامبری مبعوث کرد، افزود: در حالی که در قرآن درباره پیامبران دیگر به عنوان «برادر» یادشده است، جاهلیت با آمدن حضرت محمد (ص) به یکتاپرستی تبدیل شد و اکنون جاهلیت اُخری باید با ظهور امام عصر (عج) از بین برود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha