دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی

حوزه/ امام جمعه موقت ورامین گفت: رها بودن فضای مجازی غیر عقلانی و غیر شرعی و بی تفاوتی نسبت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ورامین، حجت الاسلام سیدمحسن محمودی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ورامین در خصوص طرح صیانت از فضای مجازی گفت: این روزها افکار عمومی با مطلبی به عنوان طرح صیانت از فضای مجازی مواجه است، طرحی که در مجلس مطرح شده و در فضاهای مختلف مورد هجمه قرار گرفت.

وی افزود: موضوع رها بودن فضای مجازی امری غیرعقلانی و غیرشرعی بوده و هست و سال‌هاست که رهبر معظم انقلاب ساماندهی این فضا را مطالبه می‌کند ولی با بی‌تفاوتی مسؤولان امر مواجه شده که یقیناً خدا از آنها نمی‌گذرد چرا که در این فضای بی تفاوتی، چه بسیار افراد که قربانی شدند.

وی اظهار داشت: ساماندهی فضای مجازی به معنای تعطیلی و انسداد آن نیست، به فرموده رهبر معظم انقلاب، فضای مجازی مانند جاده‌ای است که برای حفاظت از جان مردم مسائل ایمنی آن دیده شود، امروز در هیچیک از کشورهای پیشرفته دنیا نیز فضای مجازی این طور رها نیست و حتی در برخی کشورها، این فضا زیر نظر ارتش‌ها و نیروی مسلح اداره می‌شود.

محمودی با بیان اینکه البته این طرح‌ها و مصوبات مجلس تا مرحله اجرا با نظرات کارشناسی همراه می‌شود و در نهایت نیز باید به زبان منطق و کارشناسی اجرایی شود، از مجلس به خاطر حفظ وجهه انقلابی‌اش درخواست می‌شود که یک صدا این طرح را با رعایت تمام مصالح و موازین کارشناسی حمایت کند.

وی با اشاره به لزوم توجه به جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب گفت: دشمن در مقابله با ایران اسلامی بیکار ننشسته و از تمامی ابزار برای صدمه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایجاد یأس و ناامیدی در کشور استفاده می‌کند و این وظیفه تک تک افراد جامعه را در ورود به جهاد تبیین سنگین‌تر از قبل می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: هیچ کس منکر برخی نقاط ضعف به ویژه در حوزه اقتصاد نیست ولی این امر نباید باعث شود تا دستاوردها و اقتدار نظام زیر سوال رود.

وی با اشاره به موضوع حمله روسیه به اوکراین گفت: کشوری که از قدرت‌های هسته‌ای جهان بود و با فریب و وعده‌های سر خرمن آمریکایی خود را خلع سلاح کرد، با شلیک چند موشک روسیه زمین گیر شده و امروز حتی آمریکا جواب تلفن آنان را نیز نمی‌دهد، این درس عبرتی برای همه کشورها است که فریب آمریکا را نخورند.

محمودی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ورامین با اشاره به فرارسیدن هشتم اسفند، روز امور تربیتی و تربیت اسلامی، اظهار داشت: این روز یادگاری از شهیدان رجایی و باهنر است که ستادهای امور تربیتی را در مواردی تأسیس کردند، گرچه در مقاطعی این ستاد مورد بی‌مهری برخی مسؤولان قرار گرفت و آسیب جدی به جایگاه آن وارد شد ولی همه بدانند مسئله امور تربیتی و تربیت اسلامی از ضروری‌ترین نیازهای نظام تعلیم و تربیت است که باید بدان اهتمام داشت.

محمودی تصریح کرد: از دولت جدید انتظار کارهای مفیدتر، جامع‌تر و جدی تر در حوزه امور تربیتی داریم تا مسئله تربیت در مدارس از انفعال خارج شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha