پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سفیران دهدشت

مدرسه علمیه سفیران هدایت دهدشت با گذشت تنها چهار سال از تأسیس به عنوان یک پایگاه موفق تربیت طلاب انقلابی درخشش دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کهگیلویه و بویراحمد، نقش و نفوذ روحانیت در شکل گیری هویت و فرهنگ دینی و اخلاقی مردم واقعیتی است که موافقان و منادیان اسلام نیز بدان اعتراف نموده‌اند.

عینی‌ترین نقش و جایگاه روحانیت در رویکرد فرهنگی دینی و اخلاقی مردم را می‌توان به روشنی در پیروزی و تثبیت و استمرار حرکت اسلامی و انقلابی ملت کشورمان در مقابله با رژیم پهلوی و پس از آن در سال‌های دفاع مقدس و رونق بخشیدن به مساجد و نماز جمعه و ایجاد تحولات معنوی در جامعه مشاهده کرد.

حوزه علمیه سفیران هدایت یک طرح نو برای حوزه‌های علمیه است که به منظور تربیت مبلغ جهت نشر احکام و معارف اسلامی در سطح عموم برای مناطق مورد نیاز تأسیس و چراغ این پایگاه معنوی برای تربیت طلاب انقلابی روشن شده است.

مدرسه علمیه سفیران هدایت امام موسی کاظم (ع) دهدشت سال ۹۶ با تلاش نماینده فعلی ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه وقت دهدشت راه‌اندازی شد.

در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و اعتماد به جوانان مدیریت این حوزه به یک طلبه جوان سپرده شده است و با بهره گیری از حداقل امکانات، توجه جدی به کیفیت آموزش به شعار «خواستن، توانستن است» تحقق بخشیده است.

سفیران هدایت نوپاست و کمتر در رسانه‌ها معرفی شده است این حوزه علمیه کوتاه مدت تبلیغ محور است و بر اساس برنامه انجام گرفته طلاب بعد از پایان دوره تحصیل به یک مبلغ کارآزموده و ورزیده تبدیل می‌شود.

به رغم سابقه کوتاه، اما خدمات و کارکرد سفیران هدایت دهدشت در جامعه ملموس است. طلاب جوان این مدرسه علمیه گرچه هنوز به اتمام دوره نرسیده‌اند اما همزمان با تحصیل به امورات فرهنگی و تبلیغی در مساجد و ادارات مشغول هستند.

نهال چهار ساله سفیران هدایت دهدشت با درایت و دغدغه جدی امام جمعه شهرستان و به مدیریت حجت‌الاسلام دارات مدیر جوان، نخبه و انقلابی حالا درختی تنومند شده و به بار نشسته است.

سفیران هدایت؛ حوزه علمیه تراز انقلاب در دهدشت

فقدان امام جماعت در مساجد دهدشت طی سال‌های گذشته به یک دغدغه تبدیل شده بود طوری که در جلسات نهادهای فرهنگی از نبود روحانی در مساجد ابراز نگرانی می‌کردند.

با تأسیس حوزه علمیه سفیران هدایت و در حالی که تنها چهار سال از قدمت این حوزه می‌گذرد هر کدام از طلبه‌ها در یکی از مساجد شهر امام محله شده‌اند.

همکاری خوب رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان با سفیران هدایت امام جماعت مساجد شاخصی از قبیل امام حسن (ع)، ابوذر غفاری، و اقامه نماز جماعت و بیان احکام دینی در ادارات و نهادها به طلبه‌های سفیران هدایت سپرده شده است.

طلاب سفیران هدایت علاوه بر اقامه نماز جماعت و بیان احکام شرعی، به مشکلات مردم رسیدگی می‌کنند.

برنامه‌ریزی منسجم و موفق در دروس و سیر و سلوک معنوی مبتنی بر اصول در سفیران هدایت مورد توجه قرار دارد و طلبه‌های این حوزه علمیه به رسالت دینی خود می‌پردازند.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر سفیران هدایت را مصداق بارز حوزه انقلابی خواند و اظهار داشت: در این حوزه علمیه دوره فشرده پنج ساله برای تبلیغ ارائه می‌شود.

سفیران هدایت؛ حوزه علمیه تراز انقلاب در دهدشت

امام جمعه دهدشت با اشاره به استقبال خوب از حوزه علمیه و مهاجرت طلاب برای ادامه تحصیل به استان‌های دیگر بر ضرورت راه‌اندازی سطح عالی در حوزه علمیه دهدشت تأکید کرد.

وی بیان کرد: با اتمام دوره مقدماتی مدرک سطح ۲ معادل لیسانس به فارغ‌التحصیلان اعطا می‌شود.

امام جمعه دهدشت، وظیفه حوزه انقلابی را نیروسازی و کادرسازی برای ظهور دانست و گفت: طلاب سفیران هدایت با انگیزه، با استعداد و توانمند به امورات حوزوی مشغول هستند.

سفیران هدایت؛ حوزه علمیه تراز انقلاب در دهدشت

حجت‌الاسلام دارات، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت دهدشت هم با بیان اینکه خروجی حوزه علمیه بایستی مبلغان توانمند برای تبلیغ دین باشد، گفت: سفیران هدایت دهدشت پایگاهی برای نشر احکام و معارف اسلامی است.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت دهدشت شکوفایی حوزه علمیه و اثرگذاری خروجی این پایگاه را در گرو برنامه‌ریزی منسجم و دغدغه جدی خواند و گفت: تلاش داریم وظایف حوزه در قبال انقلاب اسلامی و انقلابی ماندن حوزه که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است دنبال شود.

استاد حوزه تصریح کرد: در این حوزه با بهره‌مندی از اساتید مجرب و استفاده از ظرفیت ائمه جمعه به منظور تربیت مبلغ جهت نشر احکام و معارف اسلامی برنامه‌ریزی شده است.

این طلبه جوان در خصوص فعالیت طلاب سفیران هدایت دهدشت گفت: در این حوزه ضمن پاسداری از ارزش‌های حاکم بر حوزه، آموزش کاربردی مبتنی بر علم محوری و پژوهش اراده می‌شود طلاب نیز همزمان با اقامه نماز جماعت در مساجد شاخص شهر به بیان مسائل شرعی، موعظه و تبلیغ، جلسات قرآنی می‌پردازند.

انتهای خبر / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha