دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دکتر رفیعی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی استان قم عنوان کرد: مولد ترین وزارت خانه آموزش و پرورش است و از وظایف معلمان در این عرصه جهاد تبیین و حفظ گفتمان انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سی و پنجمین یادواره یک هزار شهید فرهنگی و دانش آموز قم یکشنبه هشتم اسفند ماه در مجتمع امام خمینی (ره) گلزار شهدای قم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی ابتدا به شهدای کربلا اشاره و بیان کرد: بسیار شنیده ایم که در کربلا در رکاب اباعبدالله الحسین (ع) بیش از ۱۰ نوجوان مانند قاسم بن حسن (ع)، فرزندان حضرت زینب (س)،عمر بن جناده، طفلان مسلم و… به شهادت رسیدند و شاهد این بودیم که در جنگ تحمیلی ۳۶۰۰۰ دانش آموز به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی افزود: رشادت‌های نوجوانان ختم به جنگ تحمیلی نشده بلکه در عصر امروز از این قبیل نوجوانان فداکار داریم، مانند شهید علی لندی که برای نجات جان مادر و خواهر یک شهید به دل آتش زد و جان خود را از دست داد.

استاد حوزه علمیه وزارت آموزش و پرورش را مهم‌ترین و تأثیر گذارترین وزارت در جامعه دانست و عنوان کرد: نگاه مصرفی به این وزارت‌خانه نگاه درستی نیست چرا که همه اقشار جامعه از این وزارتخانه تغذیه می‌شوند که یک نتیجه آن تقدیم ۱۰۰۰ شهید دانش آموز و فرهنگی به ایران اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی با بیان این که رهبر انقلاب اخیراً دو کلید واژه را بسیار به کار می‌برند تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی به دو کلید واژه گفتمان انقلاب ناب اسلامی و جهاد تبیین با اشاره به آیه «فَلَا تُطِعِ الْکَافِرِینَ وَ جَاهِدْهُم بِهِ جِهَادًا کَبِیرًا» بسیار تاکید می‌کنند.
وی در ادامه به انواع جهاد اشاره کرد و گفت: سه نوع جهاد داریم؛ جهاد اکبر که همان جهاد با نفس است، جهاد اصغر که همان جهاد در جبهه است و جهاد کبیر که رهبر انقلاب معتقدند منظور از جهاد کبیر در این آیه مبارکه همان جهاد تبیین یعنی جهاد چهره به چهره.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی با تاکید بر اینکه جهاد تبیین از وظایف مهم فرهنگیان و معلمان است ادامه داد: رهبر انقلاب به این علت دعوت به جهاد تبیین کرده اند که اقشار جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان بدانند در گذشته چه اتفاقاتی افتاده و دشمن اصلی خود را بشناسند.

وی در ادامه گفتمان انقلاب اسلامی را تحت ده عنوان اینگونه توضیح داد: گفتمان انقلاب اسلامی حمایت از مستضعفان عالم، مردم سالاری دینی، امید، عدالت محوری، ولایت فقیه، حق محوری و تکلیف گرایی وعمل به وظیفه، آزادی مشروع، تعلیم و تعلم و آگاهی مبارزه با فساد و اصلاح جامعه و طاغوت ستیزی است.

استاد حوزه علمیه در پایان ضمن اشاره به رسالت مهم فرهنگیان در تربیت دانش آموزان اظهار کرد: همانگونه که انبیا ائمه (علیهم السلام) جهاد تبیین کردند مهم‌ترین وظیفه‌ی شما هم جهاد تبیین است و آموزش و پرورش صحنه اجرای علّمه البیان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha