دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عزت الله ضرغامی

ضرغامی تصریح کرد: بقاع متبرکه امامزادگان فرصت مغتنمی است که زمینه را برای ارتباط بیشتر و مؤثرتر با مردم و انتقال مفاهیم ارزشی فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز در همایش هیأت امنای بقاع متبرکه که در امامزاده صالح (ع) تهران برگزار شد، گفت: هر سه حوزه کاری ما در میراث فرهنگی به صورت کاملاً اصولی و اساسی با حوزه مأموریت مدیران بقاع متبرکه اتصال دارد. این دو مجموعه در راهبردها و مأموریت‌های خود در بسیاری جهات وحدت و یگانگی دارند، با این تفاوت که بقاع متبرکه از ویژگی مقدس بودن نیز برخوردار هستند که این مسئله به لحاظ اعتقادی و حرفه‌ای بسیار کمک کننده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: بقاع متبرکه امامزادگان موقعیت خاصی را در اختیار مدیران و متولیان آنها گذاشته است، این موقعیت ویژه به لحاظ افکار عمومی و تأثیراتی که روی مردم دارد بسیار حائز اهمیت است و باید مورد توجه متولیان آن قرار بگیرد.

وی افزود: با یک مطالعه اولیه مشخص می‌شود که گردشگری زیارتی و مذهبی می‌تواند به لحاظ حرفه‌ای در رأس همه برنامه‌های گردشگری در کشور قرار بگیرد به این دلیل که مزیت زیارتی و علاقه و استقبالی که در میان مردم در این نوع از گردشگری وجود دارد جزو برجسته‌ترین مزیت‌های حرفه‌ای گردشگری است.

ضرغامی با بیان اینکه گردشگری زیارتی نیاز به تبلیغ ندارد، عنوان کرد: زیارت از بقاع متبرکه نیاز به تبلیغ و ترویج ندارد و مردم خود به این نوع از گردشگری اعتقاد عمیق دارند. وظیفه ما در میراث فرهنگی و متولیان بقاع متبرکه این است که زیارت را برای مردم تسهیل و موانع آن را برطرف کنیم و با افزودن جاذبه‌های تکمیلی لذت مضاعفی برای مردم ایجاد کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: زیارت مردم از بقاع متبرکه امکان و ظرفیت مناسبی را فراهم می‌کند که نباید مورد غفلت قرار بگیرد. این مکان‌های مقدس فرصت خوبی برای ایجاد ارتباطی مؤثر با مردم و انتقال بسیاری از مفاهم ارزشی به ایشان است. با توجه به اینکه گردشگری در ایران خانواده محور است و خانواده‌های ایرانی، خانواده‌های معتقد و ارزشی هستند تقاضای من از متولیان بقاع متبرکه این است که علاوه بر بخش‌های مذهبی و دینی جاذبه‌های گردشگری را نیز حتماً به محیط امامزادگان اضافه کنند.

وی در پایان تصریح کرد: مسئله مهم دیگری که به نظر می‌رسد در بقاع متبرکه باید مورد توجه جدی قرار بگیرد و برای آن برنامه‌ریزی شود مربوط به افرادی است که در حرم امامزادگان با مردم در ارتباط هستند. کسانی که اولین ارتباط‌ها را با مردم دارند باید افرادی خوشرو، خوش برخورد و خوش بیان باشند و بتوانند زائرین را جذب کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha