سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام امید محلاتی، معاون راهبری بنیاد هدایت

حوزه/ حجت الاسلام محلاتی گفت: در قالب طرح ۳۱۳ بیش از ۱۶ هزار مورد سرکشی و پیگیری مسائل و مشکلات خانواده های تحت پوشش کمیته امداد انجام شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام امید محلات در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تشریح طرح ۳۱۳ بیان کرد: این طرح یک تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد هدایت است. براساس این طرح در ۳۱۳ منطقه‌ای که کمیته امداد مشخص کرده است ۳۱۳ امام اقداماتی را آغاز می‌کنند و به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد که این سازمان معرفی می‌کند خدماتی را ارائه می‌دهند.

معاون راهبری بنیاد هدایت گفت: این خانواده‌ها باید ویژگی‌های خاصی را دارا باشند؛ از جمله اینکه جمعیت جوان داشته باشند، حتماً دارای فرزند باشند، تحت پوشش کمیته امداد باشند و شاخص‌های دیگری که مد نظر کمیته امداد بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های طراحی شده برای خانواده‌های هدف اظهار کرد: در ۵ ماهه نخست این طرح که هم اکنون در پایان آن هستیم، ۵ خانواده به هر امام معرفی شدند. طرح می‌تواند با همین خانواده‌ها ادامه پیدا کند و یا ۵ خانواده جدید را کمیته امداد معرفی کند.

حجت الاسلام محلاتی خاطر نشان کرد: در دو حوزه کلی این خانواده‌ها بهرمند می‌شدند. اولین اقدام این بود که برای ارتقا سطح معنوی و هویت بخشی دینی به این خانواده‌ها روضه‌های خانگی در منازل آن‌ها با رعایت شرایط کرونایی توسط امام و همسر وی ترتیب داده می‌شود و اگر به دلیل محدودیت‌های کرونایی و یا هر دلیل دیگری امکان برگزاری مراسم در منزل فراهم نبود از طرف این خانواده‌ها روضه‌ای به نام آن‌ها در مسجد یا حسینیه و یا حتی در محله برگزار می‌شود.

معاون راهبری بنیاد هدایت: برنامه دیگری که در دستور کار قرار گرفت، انجام سه فعالیت در هرماه از جنس سرکشی از خانواده‌ها توسط امام با همراهی شریکة الامام برای پیگیری امور این خانواده‌ها و یا ارائه مشاوره و تلاش برای رفع مشکلات و مسائل این خانواده‌ها انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: بر اساس این توافقنامه همکاری پس از ۵ ماه امامان فعال و تعداد برنامه‌های انجام شده و به تفکیک استان‌ها و موضوعات و مسائلی که پیگیری و شناسایی شدند و هدایا و کمک‌هایی که در ضمن دیدارها و سرکشی‌ها اعطا شده‌اند استخراج شده است.

حجت الاسلام محلاتی ادامه داد: در این طرح در مجموع ۲۸ ناظر جهت ارزیابی و بهبود عملکرد امامان فعالیت دارند. تعداد خانواده‌های تحت پوشش ۱۴۹۰ خانواده است که استان خوزستان با ۳۱۰ خانواده تحت پوشش در صدر و قم با ۶۰ خانواده در پایین‌ترین رده قرار دارد.

معاون راهبری بنیاد هدایت گفت: در مجموع ۱۶ هزار و ۱۱ سرکشی و پیگیری امور خانواده‌ها صورت گرفته است و بررسی‌ها و آمار استخراج شده نشان می‌دهد بیشترین مسائل و مشکلات به بیکاری و کار گریزی افراد مستعد اشتغال تعلق دارد که به ۲۶ درصد از کل مسائل را به خود اختصاص داده است. ۷۲۷۴ مورد روضه خانگی نیز برگزار شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha