شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام خاموشی اداره کل اوقاف

حجت الاسلام خاموشی تصریح کرد: معرفت افزایی و تقویت اعتقادات مذهبی جامعه یکی از وظایف مدیران بقاع متبرکه به شمار می‌رود در این امر می‌توان کرسی‌های پاسخگویی به شبهات راه‌اندازی کرد و از ظرفیت طلاب و روحانیون در این امر بهره برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز در همایش هیئت امنای بقاع متبرکه که در امامزاده صالح فرخزاد برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید مبعث اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) شاهد، مبشر، نذیر و چراغی روشن بود که خداوند فراروی بشریت تا روز قیامت قرار داد. امروز اگر دعواهای جهانی را بنگرید یک طرف این دعوا به الهیون برمی‌گردد. چرا که این دعوای امروزی نیست و همیشگی است.

وی ادامه داد: بشر می‌تواند نگاه مادی به زندگی داشته باشد، اما زمانی که به وحی مراجعه می‌کند تابلویی را پیش روی خود مشاهده می‌کند که در آن نوشته شده انا لله و انا الیه راجعون. اگر این تابلو را آدمی بنگرد با تواضع به خدا ابراز می‌کند به من بگو چه کنم و چه نکنم.

حجت الاسلام خاموشی ابراز داشت: خداوند به پیامبر اکرم (ص) فرمود مردم را با حکمت دعوت کن. مقصود از حکمت رسیدن به هدف است که این امر با تعقل و تفکر میسر می‌شود. نظام تکوین و تشریح همان حکمت است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: نگاه انسان باید همواره به بالا باشد اما بشر بیشتر به پایین می‌نگرد. خداوند متعال هفت آسمان را خلق کرد و همانند آن را در زمین قرار داد؛ روح انسان عالم امری است و جسم آدمی عالم خلقی است و زمانی که انسان به سوی پروردگار می‌رود با آن عالم امری حرکت می‌کند.

وی افزود: خداوند با علم خویش به همه امور احاطه دارد، علم او حضوری بوده و به همه مخلوقات اشراف دارد. بشر امروز تشنه آن است که به پروردگار دعوت شود. تعداد انسان‌های منکر بسیار است و می‌طلبد با کلام نیکو با آنها جدل شود؛ قرآن چنین کلامی است. طبق صریح روایات قرآن را باید یاد گرفت و خواند و نباید به آن بی‌توجهی کرد چرا که این بی‌توجهی سبب می‌شود در عالم برزخ فرد مورد آموزش قرار گیرد. آدمی باید تلاش کند حافظ آیات قرآن باشد چرا که این آیات کلام الهی است.

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به بقاع متبرکه تصریح کرد: ایران اسلامی مفتخر است که خود را میزبان خاندان عصمت و طهارت معرفی کند. با توجه به اینکه در ایران بیش از ۸۰۰۰ امامزاده وجود دارد ما این تعداد را در کشورهای اسلامی همجوار مشاهده نمی‌کنیم و این حکایت از پرچمداری ولایتمداری مردم ایران دارد. بنابراین باید از این سرمایه عظیم حفاظت و صیانت شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: دشمن همواره می‌خواهد در شجره و انتساب امامزادگان شبهه و تحریف وارد کند در حالی که انتساب امامزادگان به اهل بیت بوده و ایرانیان محب آن بزرگواران هستند به گونه‌ای که امامزادگان هنگام هجرت ایران را انتخاب می‌کردند تا در این منطقه ساکن شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه مدیران بقاع متبرکه بهینه‌سازی وضع بقاع است. مقصود از این بهینه‌سازی تجمل‌گرایی و زیبایی افراطی نیست بلکه لازم است در این اماکن مقدس به هنرهای ایرانی اسلامی توجه ویژه شود چرا که هنرهای ایرانی، مانند گنبد، مناره، کاشی‌کاری و طرح‌های اسلیمی آمیخته با معنویت است. معرفت افزایی و تقویت اعتقادات مذهبی جامعه یکی از وظایف مدیران بقاع متبرکه به شمار می‌رود در این امر می‌توان کرسی‌های پاسخگویی به شبهات راه‌اندازی کرد و از ظرفیت طلاب و روحانیون در این امر بهره برد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha