دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1010941
۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
امام جمعه قزوین

حوزه / در شب بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و در مراسمی، از فعالیت‌های قرآنی نماینده ولی فقیه در قزوین تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید رضا موسوی شالی، شب گذشته در مراسم بیستمین محفل انس با قرآن حوزه علمیه قزوین که با حضور نماینده ولی فقیه در قزوین، مدیر حوزه علمیه استان و جمعی از قاریان ممتاز و اقشار مختلف مردم که در مسجد پیغمبریه برگزار شد، گفت: پدران و مادران قرآنی می‌توانند در جهت تربیت فرزندان قرآنی در تحقق منویات مقام معظم رهبری که عمل به قرآن و تربیت فرزندان قرآنی است بسیار تاثیرگذارند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین تصریح کرد: با ایجاد موج قرآنی در سطح شهر و انس با قرآن، می‌توانیم گام‌های بهتری در رابطه با نشر و ترویج قرآن برداریم، چرا که این استان دارای مردمی متدین و قرآن دوست است.

وی ادامه داد: والدین باید اسم نیک، تربیت دینی و آموزش قرآن را به فرزندان خود هدیه دهند و اگر چنین شود بدون شک مشکلاتی را که این روزها جامعه به ویژه جوانان با آن روبرو هستند، وجود نخواهد داشت.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین عنوان کرد: برای بهبود فضای معنوی شهر به ایجاد موج قرآنی نیاز داریم. با تحقق این امر در سطح شهر، علاقه مندان به قرآن افزایش یافته و می‌توان سبک زندگی قرآنی را ترویج داد.

وی اظهار کرد: برای داشتن یک جامعه امن و مثبت لازم است که والدین فرزندان خود را بر اساس آموزه‌های قرآنی و از دیدگاه قرآن تربیت کنند.

وی ضمن برگزاری محافل قرآنی در مساجد استان قزوین بیان کرد: در برگزاری این محافل قرآنی بسیاری از اقشار مختلف مردم از این طرح بسیار استقبال نمودند که خوشبختانه با همکاری حوزه علمیه قزوین، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری و سازمان تبلیغات اسلامی توانستیم در سال ۱۴۰۰ و با توجه به شیوع بیماری کرونا و با رعایت مسائل بهداشتی، بیست محفل انس با قرآن را در مساجد شهر قزوین برگزار نمائیم.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین گفت: اختتامیه محفل قرآنی در سال ۱۴۰۰ به منزله پایان برنامه‌های قرآنی در مساجد نیست، بلکه در سال آینده با برنامه‌ریزی منظم و رویکردی جدید، بار دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی در دیگر مساجد استان قزوین برگزار می‌شود.

در پایان این مراسم از فعالیت‌های امور قرآنی نماینده ولی فقیه در قزوین تجلیل شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha