دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
امام جمعه بستک

حوزه / امام جمعه شهرستان بستک، با اشاره به هزینه‌هایی که خانواده‌های بستکی برای تحصیل فرزندان خود در خارج از کشور می‌پردازند، گفت: ایجاد دانشکده پزشکی در بستک از خروج سرمایه جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام یونس قائدی امام جمعه شهرستان بستک عصر امروز در دیدار با فرهیختگان جامعه اهل سنت و تشیع شهرستان بستک که با حضور نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان برگزار شد، با اشاره به اینکه بیش از هزار نفر در ۳ دانشگاه شهرستان بستک در حال تحصیل می‌باشند، اظهار داشت: سالانه تعدادی از نخبگان این شهرستان برای ادامه تحصیل به استان‌های دیگر و یا خارج از کشور مراجعه می‌کنند که باعث خروج سرمایه از بستک و کشور می‌شود، بنابراین می‌توان با ایجاد یک دانشکده پزشکی از این اتفاق جلوگیری کرد.

امام جمعه بستک، با بیان اینکه این شهرستان، قطب پرورش مرغ استان هرمزگان است، گفت: در شهرستان بستک ۱۱۰ مرغداری وجود دارد که اگر توسعه و ایجاد صنایع پایین دستی و صنایع تبدیلی مرتبط با آن در دستور کار قرار گیرد، شاهد جهش عظیمی در حوزه خلق سرمایه و اشتغال خواهیم بود.

حجت‌الاسلام قائدی، با ذکر این نکته که مراجعات مردمی با چالش‌های مرتبط با زمین بسیار زیاد است، تصریح کرد: بارها پیش آمده که یک جوان برای اجرای طرح اقتصادی خود یا برای ساخت مسکن با مشکل زمین روبرو شده است.

وی با اشاره به اینکه این اراضی در اختیار منابع طبیعی قرار گرفته و نیازمند تعامل بین دستگاهی برای حل این چالش هستیم، مطرح کرد: بیش از هشت روستا و حدود هفت محله آسیب‌پذیر در شهرستان بستک شناسایی شده و نیازمند ورود نهادهای فرهنگی برای ریشه‌کنی مشکلات هستیم.

انتهای پیام / ‬

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha