دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جنگ روسیه و اکراین

حوزه/ روایت رسانه های غرب در این بحبوحه، روایت غالب است، به همین خاطر به شیوه ای روایت می کنند که روسیه متهم به اشغالگری، تجاوز و توسعه طلبی شود.

خبرگزاری حوزه | گرچه روسیه قدرت نظامی بالایی دارد و در چند روز اخیر پیشروی هایی هم در مناطق اوکراین داشته است اما روسیه علاوه بر تحریم ها با جنگ روانی و رسانه ای اوکراین و غربی ها هم مواجه شده است که اگر فرض کنیم روسیه بر تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا فائق آید اما در جنگ روانی و رسانه ای، امکان شکست روسیه وجود دارد.

روایت رسانه های غرب در این بحبوحه، روایت غالب است، به همین خاطر به شیوه ای روایت می کنند که روسیه متهم به اشغالگری، تجاوز و توسعه طلبی شود.

و شاید آمریکا و اروپا به صورت مستقیم در جنگ روسیه و اوکراین مداخله نظامی نکنند، اما رسانه های آنها برای تقویت روحیه سربازان اوکراینی و مظلوم نمایی دولت اوکراین و تضعیف روحیه سربازان روسی و ستمکار جلوه دادن دولت روسیه، فعالانه در صحنه هستند و با تولید آمار و محتوای دروغ و توزیع آن در رسانه های جهان، چشم ملت ها و دولت ها را به این جنگ دوخته اند و با ترفندهای رسانه ای روسیه را منفور و شکست خورده این جنگ جلوه می دهند، به طور مثال عکس و فیلم دختر مبارز فلسطینی را در صفحات مجازی به عنوان دختر مبارز اوکراینی منتشر کردند که میلیون ها نفر آن عکس را لایک کردند و با اوکراین ابراز همدردی کردند و یا آماری که از تلفات سنگین روسیه تا حد ۹ هزار کشته در رسانه ها اعلام کردند که بعدا روسیه آن را ۴۹۸ کشته اعلام کرد و این شدت تاثیر گذاری رسانه های غرب به حدی است که این دروغ ها را همه به راحتی می پذیرند و حتی برخی از کاربران ایرانی هم این اخبار را باور می کنند و در صفحات مجازی منتشر می کنند.

هرچند شاید کسی باور نمی کرد با این قدرت نظامی روسیه، اوکراین بیش از سه روز دوام بیاورد و زود شروط روسیه را می پذیرد و تسلیم روسیه می شود اما چون زلنسکی مهارت استفاده از ابزار رسانه در جنگ را به خوبی می داند، با همین دروغ ها و ترفندهای رسانه ای و با همراهی و پشتیبانی آمریکا و اروپا تاکنون توانسته مقاومت نیروهای اوکراینی را در برابر روس ها حفظ کند و تاکنون شروط روسیه برای پایان دادن به جنگ را نپذیرد.

بنابراین روسیه از سوی نهادهای بین المللی و کشورهای مختلف با افتخار تحریم شده و به عنوان اشغالگر در صحنه بین الملل معرفی می شود و اوکراین هم به عنوان نماد مقاومت و ایستادگی در برای اشغالگر و متجاوز معرفی می گردد.

البته این توطئه متصور است که منفور و منزوی کردن روسیه نقشه از پیش تعیین شده آمریکا برای شکستن هیمنه روسیه در آسیا است که تا حدی هم موفق بوده است.

محمدحسین رمضانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • وحیدی IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 0
    حتما روسیه هم مثل ما تو جنگ روایت ها ضعیفه