دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1011511
۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
اختتامیه مدرسه عقیق

حوزه/ اختتامیه دومین دوره مدرسه عقیق با اکران آثار هنرجویان این دوره برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اختتامیه دومین دوره مدرسه عقیق با اکران سه فیلم کوتاه از آثار هنرجویان این دوره هنری برگزار شد.

فیلم های کوتاه دیور ساخته فاطمه سادات جوادی، سُهش ساخته محمدمهدی قاسمی و پیچک ساخته احمد شریفی فرد در این مراسم برای اولین بار اکران شد و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

دومین دوره مدرسه عقیق در سه رشته فیلم سازی، فیلمنامه و داستان نویسی برگزار شده بود و هنرجویان در این رشته های در قالب آموزش حین تولید هرکدام دررشته های خود برای اولین بار دست به تولید کار هنری زدند.

خانواده عقیق که شاکله اصلی آن را گروهی طلبه هنرمند شکل می دهند برگزار کننده این دوره های هنری هستند که در قالب آن بتوانند جوانان علاقه مند به کار رسانه ای را به کار گرفته و بتوانند علاوه بر آموزش شرایط ورود به بازار کار و ارتزاق از این طریق را برای آنها فراهم کنند.

اسماعیل عظیمی در جریان برگزاری این مراسم که در سینما آیه قم برگزار شد، با اشاره به برگزار دوره کارگردانی مدرسه عقیق اظهار داشت: در فیلم سازی مهم است که کارگردان تجربه کند، حتی به فرض خراب شدن فیلم باید کارگردان در همه عرصه های فیلم سازی از فیلم نامه تا تهیه کنندگی تجربه کسب کنند.

این طلبه کارگردان با اشاره به فیلم های تولید شده در دومین دوره مدرسه عقیق تاکید کرد: در این دوره سه هنرجوی کارگردانی سه فیلم کوتاه به نام های های سهش، پیچک و دیور را کارگردانی کردند که به جز یک نفر دو کارگردان دیگر فیلم اولی بودند.

وی با اشاره به وجود تنوع در بین شرکت کنندگان این دوره از مدرسه عقیق تصریح کرد: هم کارگردان خانم و هم کارگردان آقا در بین هنرجویان وجود داشت و از طرفی در بین هنرجویان از نوجوان بدون تجربه فیلم سازی تا بازیگر مطرح تئاتر قم وجود داشتند که همگی توانستند در یک دوره چند ماهه با زیست در فضای هنری بتوانند برای اولین بار فیلم بسازند.

313/61

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha