چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام هادی اکبرزاده

حوزه/ استاد مشاوره دوره مقدماتی مشاوره اسلامی در کردستان گفت: امیدواریم در آینده ای نه چندان دور مرکز مشاوره اسلامی «سماح» در شهر سنندج دایر شود.

حجت الاسلام هادی اکبرزاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، اظهار داشت: کارگاه ۳ روزه مهارت های زندگی در شهرستان سنندج برگزار شد.

وی ادامه داد: آغاز این کلاس ها با آموزش روش های نکته برداری، کلاس داری و... همانند نحوه بیان قوانین آغاز شد که براین اساس سعی کردیم که مطالب برای مخاطبین و شرکت کنندگان در دوره کاربردی باشد.

استاد مشاوره دوره مقدماتی مشاوره اسلامی کردستان عنوان کرد: در ادامه این کارگاه درباره اهمیت مهارت زندگی با شرکت کنندگان گفتگو انجام گرفت و به تعریف مهارت های زندگی پرداخته شد و کلیاتی از مهارت های پایه در این کارگاه تشریح گردید.

حجت الاسلام اکبرزاده گفت: در روز اول به مهمترین مهارت زندگی، یعنی خودآگاهی و خودشناسی پرداخته شد و از جملات بزرگان و علما در این باره استفاده کردیم.

استاد مشاوره دوره مقدماتی مشاوره اسلامی در کردستان افزود: همچنین در این کارگاه مثلث خوشبختی را به شرکت کنندگان آموزش دادیم و در ادامه انواع هویت سالم را تشریح کردیم.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از موارد قابل بیان در این کارگاه این بود که ۴ بخش خودآگاهی و در امتداد آن نظریه های شخصیت به صورت کلی و ارتباط در بحث خودآگاهی و در پایان خودآگاهی ارتباطی برای شرکت کنندگان تشریح گردید که در ادامه چندین تمرین کاربردی را با دوستان کار کردیم.

حجت الاسلام اکبرزاده با اشاره به اینکه در روز دوم به بحث همدلی و مهارت همدلی پرداخته شد، گفت: در ادامه این کارگاه به ارتباط موثر همسران به عنوان سومین مهارت از مهارت های زندگی پرداخته شد.

استاد مشاوره دوره مقدماتی مشاوره اسلامی در کردستان یادآور شد: در روز سوم و روز آخر، مهارت های روابط بین فردی موثر که خروجی آن سبک سالم جرأت ورزی است، توضیح داده شد.

وی با اشاره به اینکه در این کارگاه مهارت خشم به شرکت کنندگان آموزش داده شد، تاکید کرد: در این کارگاه ۳ روزه به مهارت مدیریت خشم و اهمیت آن و نشانگان خشم و نیز شیوه های کنترل و مقابله با خشم پرداخته شد.

حجت الاسلام اکبرزاده با اشاره به اینکه مهارت تصمیم گیری یکی دیگر از درس های این کارگاه بود، عنوان کرد: در انتهای این کارگاه مهارت حل مسئله مورد بررسی و آموزش قرار گرفت.

وی در پایان افزود: امیدواریم در آینده ای نه چندان دور مرکز مشاوره اسلامی «سماح» در شهر سنندج دایر شود و از شرکت کنندگان در این کارگاه، به عنوان مشاورین توانمند و کاربلند در مرکز مذکور استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha