پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دفتر امام جمعه یزد

معاون حقوقی مجلس و امور استانهای وزیر ارشاد با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی کارکرد موثر خود را از دست داده است، گفت: عزم وزارت ارشاد برای بازگرداندن جایگاه شورای فرهنگ عمومی جزم است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، سیدمحمد هاشمی،ظهر چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه امیدآفرینی و جوان گرایی در مجموعه وزارت ارشاد بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: در انتخاب مدیران ارشاد در استانها این مهم را مدنظر قرار داده ایم.

وی افزود: مجموعه وزارت ارشاد تصمیم جدی دارد تا جایگاه شورای فرهنگ عمومی را به نقش خود بازگرداند البته برخی مسائل سیاسی و مدیریتی است اما از نظر مالی، برخی افراد در سازمان مدیریت هنوز در تفکرات گذشته مانده اند و مجلس نیز تاکنون برداشت درستی از این درخواست وزارت ارشاد نداشته است.

هاشمی ادامه داد: برنامه پیشنهادی وزارت ارشاد این است که دو درصد بودجه جاری کشور را توسط دستگاه ها به سمت برنامه های فرهنگی بیاید و در استانها این بودجه به سمت شورای فرهنگ عمومی هدایت شود تا این شورا کمی قدرت بگیرد.

معاون وزیر ارشاد بیان کرد: مسئله فرهنگ پیچیده و متکثر است که جز یک قرارگاه نمی تواند آن را سامان بدهد که امیدواریم با این پیشنهاد و اقدام موثر در استانها شاهد بازگشت شورای فرهنگ عمومی به جایگاه واقعی آن باشیم.

احسان عابدی، مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در این نشست به بیان برنامه های خود پرداخت و خواستار کمک مسئولان استان و ارشادهای امام جمعه یزد برای انجام اقدامات لازم در زمینه تقویت شورای فرهنگ عمومی، تقویت رسانه ها و هنرمندان و ... شد.

مجید جوادیان زاده، مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز از همراهی های امام جمعه یزد در چهار سال گذشته با اداره ارشاد یزد قدردانی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha