شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حسین تکمیلی

حوزه/ امام‌جمعه شیروان با اشاره به ضرورت و اهمیت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده، گفت: در این راستا باید تلاش شود مراسمات و یادواره‌های شهدا به‌صورت مردمی و خودجوش برگزار شده و نهادهای مربوط نقش هدایت و نظارت را بر عهده داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین تکمیلی، امام‌جمعه شهرستان شیروان، امروز در دیدار با کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: شهدای ما در تاریخ ماندگار شدند و این ارزشمند است، آن‌ها از جان خود برای دیگران گذشتند تا اسلام پابرجا بماند؛ ازاین‌رو در تاریخ ماندگار شدند.

وی افزود: باید نسبت به احیای فرهنگ ایثار و شهادت اهتمام داشته باشیم و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم که یاد و خاطره شهدا در همه حال زنده باشد؛ چراکه فرهنگ شهید و شهادت از ناب‌ترین فرهنگ‌هاست.

حجت‌الاسلام تکمیلی اضافه کرد: کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران رسالت بزرگی بر عهده دارند و باید در کنار خدمات‌رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، انتقال‌دهنده فرهنگ ایثار و شهادت باشند؛ ازاین‌جهت امروز کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران در خط مقدم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت قرار دارند.

وی در ادامه اظهار داشت: برگزاری مراسمات و یادواره‌های شهدا اقدام شایسته و لازمی برای انتقال فرهنگ شهید و شهادت بوده و باید با کیفیت و کمیت بهتر و بیشتر تداوم یابد.

امام‌جمعه شیروان با اشاره به ضرورت و اهمیت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده، گفت: در این راستا باید تلاش شود مراسمات و یادواره‌های شهدا به‌صورت مردمی و خودجوش برگزار شده و نهادهای مربوط نقش هدایت و نظارت را بر عهده داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha