پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 1013886
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹
میثاق دانش آموزان با شهدا

حوزه/ پیام امروز شهیدان برای ما، دفاع از حریم انقلاب است و خودشان در وصیت نامه‌هاشان توصیه می‌کردند که نگذارید انقلاب، به دست افرادی بیافتد که مسیر انقلاب را منحرف کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ناظمی معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید استان قم در مراسم میثاق دانش آموزان مجتمع آموزشی دکتر حسابی قم با شهیدان، با اشاره به روایت معروف سیدالشهدا علیه‌السلام که درباره علی‌اکبر علیه‌السلام فرمود: اَشبهُ الناس خَلقاً و خُلقاً و منطقاً برسول الله، علی‌اکبر علیه‌السلام را الگوی شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دانست و خطاب به دانش‌آموزان گفت: شهدای ما مانند شما، جوان‌ها و نوجوان‌هایی بودند که برای رفتن به میدان جهاد، از هم سبقت می‌گرفتند.

وی رزمندگان دوران دفاع مقدس را لبیک‌گویان به فرمان امام خمینی (ره) معرفی کرد و گفت: غالب شهیدان ما، جوانان و نوجوانانی بودند که از سر کلاس درس، کتاب و درس و مشق را رها کردند و خودشان را به جبهه رساندند.

معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید استان قم، تقارن روز شهید و روز جوان و برپایی مجلس میثاق دانش‌آموزان با شهیدان را در گلزار شهدا به فال نیک گرفت و گفت: حدود چهار هزار شهید در گلزار علی‌بن جعفر علیه‌السلام داریم و امروز آمده ایم تا با آنان تجدید میثاق کنیم.

وی افزود: پیام امروز شهیدان برای ما، دفاع از حریم انقلاب است و خودشان در وصیت نامه‌هاشان توصیه می‌کردند که نگذارید انقلاب، به دست افرادی بیافتد که مسیر انقلاب را منحرف کنند.

حجت الاسلام ناظمی فضای آرام جامعه و امنیت کنونی را مرهون خون شهدا دانست و خطاب به دانش‌آموزان گفت: امروز کار شما درس خواندن است و مفهوم تجدید میثاق ما با شهیدان این است که آماده‌ایم تا در سنگر مدرسه، خوب درس بخوانیم تا در آینده، سربازی خوب برای انقلاب باشیم.
در این مراسم که به یاد شهید محمد خلیلیان (از شهدای دفاع مقدس) بر سر مزارش برپا شده بود، حاج یدالله حسینی از همرزمان شهید، به بیان خاطراتی از او پرداخت و حاج علی مالکی‌نژاد هم، مدیحه سرایی کرد.
قرائت وصیت نامه شهید محمد خلیلیان و اجرای گروه رزم نوازان سپاه استان قم، از دیگر بخش‌های این برنامه معنوی بود.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha