جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بیانیه مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات

حوزه/ مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه‌های علمیه) همه دولت‌ها و ملت‌های مسلمان و آزاده را به بیداری، مسئولیت پذیری و فعالیت‌های اصلاح گرایانه در پیشگیری از اینگونه جنایت‌ها فرا می خواند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن بیانیه مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه های علمیه در محکومیت قربانی شدن جوانان شیعه عربستان به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

و لا تحسبن الله غافلا عما یعمل الظالمون انما یؤخرهم لیوم تشخص فیه الابصار

دیدی که چشم جغد با طوطیان چه کرد؟! دیدی که دست ستم با گُلان چه کرد؟!

این قوم را قساوت بی حد سجیت است دیدی که گرگ با بدن یوسفان چه کرد؟!

در حیرتم ز شکیبی رب بیت در پیش کعبه نخوت زشت بتان چه کرد؟!

ما را که سوخت سوگ شهیدان دست عشق من مانده ام که با دل مولایمان چه کرد؟!

بار دیگر دست پلید آل أُمیه از آستین ناپاک آل سعود بیرون آمده و گل‌هایی از بوستان معطر علی و زهرا علیهما السلام را پر پر کرد! این نخستین بار نبوده و آخرین بارهم نخواهد بود که انسان‌های آزاده، عدالت طلب و ظلم ستیز اینگونه وحشیانه به دست ستمکاران روسیاه تاریخ به قتلگاه می‌روند. تاریخ انسانیت، به ویژه تاریخ خونبار شیعه، پیوسته شاهد جنایاتی چنین بوده و خواهد بود.

این جنایات ددمنشانه، اگرچه از روی کینه و دشمنی مفتیان و قاضیان پیرو مکتب أموی با پیروان اهل بیت علیهم السلام هم برمی‌خیزد، اما کیست که نداند همه این ظلم‌ها و نامردمی‌ها به صورت عمیق تری، در نگرانی و ترس بزدلانه حاکمان سعودی از خیزش فکری و مطالبه عملی نسل‌های بیدار مسلمان علیه قدرت نامشروع و ظالمانه آنان ریشه دارد.

جباران تاریخ همواره برای حفظ قدرت پست و بی‌ارزش خود از هرگونه جنایت و ظلمی فروگذار نکرده‌ و نخواهند. اما خونی که همواره در دل ما در تب و تاب بوده و امروز جوششی افزونتر یافته و داغی که از کربلا بر قلب‌هایمان مانده و امروز جانگدازتر شده، از دردی که از بی تفاوتی حاکمان کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان و سازمان‌های عریض و طویل جهانی و بین المللی در برابر این جنایات سهمگین‌تر نیست.

در دورانی که بشر می پندارد به اوج رشد علمی و حقوقی و اخلاقی رسیده و محیط زیست و حیوانات هم از حقوقی برخوردار شده و سازمان‌ها و گروه‌های پرهیاهویی در سرتاسر جهان به راه افتاده است، در یک روز چهل و یک جوان رعنا و بی گناه را به جرم اعتراض مدنی و مطالبه حقوق انسانی سر می‌برند و هیچ صدایی بر نمی خیزد. حاکمان تزویرگر و منافق غرب سال‌ها است که با وقاحت تمام از کنار جنایات نوکران خود در کشتار بی گناهان یمن و بحرین و سوریه و شیعیان عربستان بی دردانه عبور کرده و چشم برهم نهاده اند. یقینا چشم انتظاری از سازمان‌های بین المللی استعماری و دولت‌های غربی منافق بی ثمر است ، اما فراخواندن ملت‌های مسلمان، علمای اسلام و سازمان‌های اسلامی برای ایفای نقشی پررنگ تر و مسؤولانه تر در برابر این جنایت‌ها مطالبه جدی امروز ما است.

مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه‌های علمیه) با ابراز سوگ عمیق و جانسوز خود در رثای جوانانی که بی رحمانه به دست جلادان سعودی به شهادت رسیدند، این مصیبت را به محضر ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و همه علمای بیدار اسلام، عموم شیعیان جهان مخصوصا خانواده‌های داغدار این شهدا تسلیت عرض کرده و همه دولت‌ها و ملت‌های مسلمان و آزاده را به بیداری، مسؤولیت پذیری و فعالیت‌های اصلاح گرایانه در پیشگیری از اینگونه جنایت‌ها فرامی خواند. از خداوند عادل و مهربان مسئلت داریم که ارواح طیبه این شهدا را در ضیافت گاه شهیدان راه حق پذیرا شده و به خانواده‌های آنان و عموم داغداران این مصیبت شکیبایی و امید و دلگرمی عنایت فرماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha